Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik heb net de mooie (en goedkope) hardcover van Scalped gekocht.

Wat me echter tegenvalt is dat het boek haast niet open te plooien is.

De reden daarvan is dat het ruglint en de rug aan elkaar kleven. Als je het boek opent komt er geen spatie tussen rug en lint.

Ofwel heb ik een exemplaar te pakken waar teveel lijm aan hangt met het bovenstaande als gevolg.

Er hangt hoe dan ook wat teveel lijm aan, dat zie je al op het zicht.

Mijn vraag: heeft iemand dit al gekocht en heeft het boek dezelfde fout?

Link naar reactie

Ik heb net de mooie (en goedkope) hardcover van Scalped gekocht.

Wat me echter tegenvalt is dat het boek haast niet open te plooien is.

De reden daarvan is dat het ruglint en de rug aan elkaar kleven. Als je het boek opent komt er geen spatie tussen rug en lint.

Ofwel heb ik een exemplaar te pakken waar teveel lijm aan hangt met het bovenstaande als gevolg.

Er hangt hoe dan ook wat teveel lijm aan, dat zie je al op het zicht.

Mijn vraag: heeft iemand dit al gekocht en heeft het boek dezelfde fout?

 

 

Ik kan het zelf al beantwoorden: de hardcovers van 'The Invisibles ' hebben het ook.

Die zijn ook niet helemaal open te plooien doordat het lint aan de rug kleeft.

Het zal dus zo horen. Toch wel vervelend bij strips waarbij de plaatjes tot aan de kant komen.

 

Dit is typisch DC/Vertigo. Goedkoop? Wellicht ja, maar de kwaliteit is er dan ook naar (los van het verhaal dan natuurlijk). Dark Horse doet het dan toch het beste wat mij betreft.

Link naar reactie

Locke & Key (6 volumes, IDW)

 

Dit is bij het beste wat er in de US de laatste 10 jaar verscheen. Wellicht ben ik op het forum de allerlaatste die deze reeks ontdekt heeft, maar dat maakt het plezier er voor mij alleszins niet minder om. Ik had mijn voorbehoud bij de scenarist. Al te veel romanschrijvers hebben ook al eens een strip gemaakt 'ter afwisseling', waardoor het vaak toch wel erg vrijblijvend is. Niet zo bij de heer Joe Hill. Hij investeert zich volledig in het maken van een complete wereld en een gedetailleerd scenario waarin bijna elk detail een betekenis heeft. Ook Gabriel Rodriguez kent het klappen van de zweep. Realistische en heel leesbare tekeningen die perfect het scenario van Hill ondersteunen.

Ik zal nooit een grote fantasy-liefhebber worden, maar met Locke & Key hebben ze me toch weten te overtuigen. Met dank aan Koen en alle andere L&K adepten van het eerste (of alleszins toch eerdere) uur!

Link naar reactie

De laatste tijd weer wat Valiant comics gelezen.

Alles wat met ARMOR HUNTERS te maken heeft. De hoofdbundel en X-O Manowar bundel waren erg goed, die van UNITY en BLOODSHOT iets minder. Nu enkel de HARBINGER nog.

Wat me wel tegensteekt is dat in verschillende van die bundels reprints steken van issues die amper een jaar ervoor reeds in de reguliere bundels zaten. Je betaalt dus veel geld voor 3 nieuwe issues en een issue dat je al gebundeld hebt. Stop doing that motherfuckers.

 

Ook GHOST VOL. 1 door Kelly sue DeConnick en phil noto gelezen. Die reeks ga ik verder volgen. Erg goede eerste bundel, de set-up voor de rest van de reeks was wel nogal lazy...

Link naar reactie

THE APHRODITE PROTOCOL WAS INITIATED IN THE LATE TWENTIETH CENTURY IN AN ATTEMPT TO SAVE HUMANITY FROM A PREDICTED EXTINCTION LEVEL EVENT THAT BECAME REALITY IN THE YEAR TWO-THOUSAND ONE-HUNDRED AND TWO.

 

THE PROTOCOL SUCCESFULLY ENGINEERED AND EVOLVED HUMANS INTO NEW SPECIES THAT SURVIVED IN THIS NEW WORLD VIA TECHNOLOGICAL SINGULARITY AND GENETIC ENHANCEMENT.

 

THE ARCHITECT OF THE PROTOCOL CREATED NINE HEIRS TO RULE OVER THIS NEW WORLD. THEY WERE PLACED IN HIBERNATION FOR SEVEN-HUNDRED YEARS TO BE ACTIVATED IN WHAT BECAME KNOWN AS THE ASCENSION; THE YEAR TWO-THOUSAND EIGHT-HUNDRED AND TWO, WHEN THE SELF-PROCLAIMED GODS OF THE IXth GENERATION TOOK CONTROL.

 

GREEN is back!!! :P :p :P

 

IXth GENERATION featuring APHRODITE IX, WOOOHOOO!!! :P :p :P

 

Matt Hawkins schrijft en Stjepan Sejic doet zijn ding! WOOOHOOO!!! :P :p :P

 

The story goes on, twenty-five years later. Darkness is coming for them all...

 

Al twee deeltjes uit!

post-503-0-87212900-1424900272_thumb.jpeg

post-503-0-06879500-1424900313_thumb.png

post-503-0-92022000-1424900365_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Een straf boekske door Jason Starr en Andrea Mutti van bij BOOM!, vier comics dik. Het is horror met veel paranoia in en ook nogal wat bloed.

 

Beth Turner, een teruggetrokken meisje van zestien, beleeft een near-death experience. Nadien is de wereld niet meer zoals van tevoren, is ze continu op de vlucht en kan ze niemand meer vertrouwen.

 

Een beetje zoals de massahysterie en heksenjachten die we tegenwoordig kennen als iets niet mee marcheert op het ritme van de maatschappelijke drum... Soit, dit is een horror verhaal zoals ik ze graag lees, kort en krachtig.

post-503-0-17637700-1424985113_thumb.jpeg

post-503-0-29499500-1424985148_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Walking Dead Book Eleven heb ik ook weer graag gelezen, alhoewel ik vind dat hoofstuk 21 "All Out War part two" de verwachtingen niet volledig waar maakt. Of misschien wat te chaotisch geschreven is. 
De nieuwe richting die de reeks uitgaat in hoofdstuk 22 "A New Beginning" zie ik volledig zitten. Er zit een hele tijd tussen beide hoofdstukken, en de respectievelijke gemeenschappen waar de personages deel van uitmaken, lijken het goed te doen. De hints ivm volgende verhaallijnen zorgen ervoor dat ik de reeks zeker blijf volgen. :)

Link naar reactie

Ik lees zo weinig over 'The Sculptor' van Scott Mccloud?

Ik ben bezig met het boek te lezen .

Ik had serieus getwijfeld om het te kopen.

Niettegenstaande zijn status met 'Understanding comics' vond ik Mccloud een zeer matig begaafd auteur.

Tekeningen die me amper aanspreken en zijn strip 'Zot!' vind ik maar niks.

Maar dit is toch wel van een andere klasse. Beter getekend en een zeer leuk verhaal.

De blauwe steunkleuren geven het boek ook sfeer, het is mooi.

Een verhaal over iemand die zijn ziel verkoopt aan de duivel is moeilijk origineel te noemen.

Maar het leest lekker  weg en ik ben benieuwd naar de rest...Zien hoe dit verdergaat.

Link naar reactie

Locke & Key (6 volumes, IDW)

 

Dit is bij het beste wat er in de US de laatste 10 jaar verscheen. Wellicht ben ik op het forum de allerlaatste die deze reeks ontdekt heeft, maar dat maakt het plezier er voor mij alleszins niet minder om. Ik had mijn voorbehoud bij de scenarist. Al te veel romanschrijvers hebben ook al eens een strip gemaakt 'ter afwisseling', waardoor het vaak toch wel erg vrijblijvend is. Niet zo bij de heer Joe Hill. Hij investeert zich volledig in het maken van een complete wereld en een gedetailleerd scenario waarin bijna elk detail een betekenis heeft. Ook Gabriel Rodriguez kent het klappen van de zweep. Realistische en heel leesbare tekeningen die perfect het scenario van Hill ondersteunen.

Ik zal nooit een grote fantasy-liefhebber worden, maar met Locke & Key hebben ze me toch weten te overtuigen. Met dank aan Koen en alle andere L&K adepten van het eerste (of alleszins toch eerdere) uur!

Je bent de laatste niet  :e012:

Link naar reactie

Star trek

The city on the edge of forever.

Jawel, ik ben een fan van TOS. Dit is een prachtverhaal dat zowaar meer tot zijn recht komt in deze vorm, dan in een aflevering. Tekenwerk lijkt haast fotografisch, echt knap. In het licht van het overlijden van Leonard Nimoy zowaar even een kippenvelmoment.

Van mij mogen meerdere afleveringen van Tos op deze manier verwerkt worden...

Link naar reactie

Star trek

The city on the edge of forever.

Jawel, ik ben een fan van TOS. Dit is een prachtverhaal dat zowaar meer tot zijn recht komt in deze vorm, dan in een aflevering. Tekenwerk lijkt haast fotografisch, echt knap. In het licht van het overlijden van Leonard Nimoy zowaar even een kippenvelmoment.

Van mij mogen meerdere afleveringen van Tos op deze manier verwerkt worden...

Je moet zeker Byrnes fotoromans eens lezen. Het is alsof je nieuwe afleveringen ziet. Zie Star Trek draad.

Link naar reactie

"And then, the unplanned element of romance messed up their plans. It was a story about them dealing with their emotions, trying at first to deny the crush, then as it grew to love, it became about them struggling to find a way to admit it."

 

Een vertederend en menselijk boekje, deze SUNSTONE VOLUME ONE van Stjepan Sejic. Ontwapenende humor ook... Schattige personages. Zie ze daar staan, Lisa en Ally. Doet me een beetje denken op Terry Moore zijn dingen.

 

Een meer dan aangename verrassing.

post-503-0-29622300-1425089327_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Net 'The Sculptor' van Scott McCloud uitgelezen.

Neil Gaiman schrijft: 'The best graphic novel i've read in years'.

Ik vind dat ook.

Een  goed boek, zeer de moeite. Een aanrader.

Ik vind het geen echt meesterwerk, naar mijn smaak benadert het de kunstwereld te oppervlakkig, er zat meer in.

Het is  wat te eenvoudig geschreven, een beetje simpel. De allerdomsten moeten het ook nog kunnen begrijpen.

maar het is wel aangename lectuur. Het lezen gaf me een goed, warm gevoel.

Dit boek gaat prijzen winnen.

Link naar reactie

DARK ENGINE eens herlezen, blijkt geen overbodige luxe om alles beter te begrijpen. Ik vind het nog steeds zeer de moeite.

 

Deze keer de singles gelezen, er staan een hoop mooie pin ups in die niet in de trade staan. Ook wat mijmeringen van Ryan Burton als back matter, maar die brengen niet veel verduidelijking over de inhoud van het verhaal. Het blijkt dat hij graag comics leest. :)

 

Hieronder twee alchemists, de manier waarop Sym aan tijdreizen doet en een pin up.

post-503-0-13101500-1425156875_thumb.jpeg

post-503-0-37250900-1425156902_thumb.jpeg

post-503-0-69504100-1425156946_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Het moet eigenlijk zijn: BASED ON THE CRITICALLY ACCLAIMED MOVIE. Niet: SEQUEL...

 

Verder niks mis met deze HC, drie goeie verhalen. TOP OF THE WORLD MA-MA door Matt Smith/Henry Flint, UNDERBELLY door Arthur Wyatt/Henry Flint en UPRISE door Arthur Wyatt/Paul Davidson.

 

Elk verhaal werd voorgepubliceerd in Judge Dredd Megazine, dus het is safe om dit te lezen, het heeft niks met IDW van doen. ;)

post-503-0-91550100-1425161697_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Net 'The Sculptor' van Scott McCloud uitgelezen.

Neil Gaiman schrijft: 'The best graphic novel i've read in years'.

Ik vind dat ook.

Een  goed boek, zeer de moeite. Een aanrader.

Ik vind het geen echt meesterwerk, naar mijn smaak benadert het de kunstwereld te oppervlakkig, er zat meer in.

Het is  wat te eenvoudig geschreven, een beetje simpel. De allerdomsten moeten het ook nog kunnen begrijpen.

maar het is wel aangename lectuur. Het lezen gaf me een goed, warm gevoel.

Dit boek gaat prijzen winnen.

 

Nu ik weet dat Scratch dit zal vertalen, wacht ik nog met de aankoop ... 

Link naar reactie

Pretty cool stuff! Lovecraftiaanse gedrochten gemengd met technologie die de Aarde overnemen. Tot ze de Squidder tegen komen! Die maakt er korte metten mee! Te vuur en te zwaard worden deze tentakeldragers afgeslacht! Allee, het is wel iets ingewikkelder dan dat, maar in het kort komt het daar op neer. ;)

 

Zoals ik al zei, pretty COOL stuff!

post-503-0-92120100-1425587909_thumb.jpeg

post-503-0-57687600-1425587925_thumb.jpeg

post-503-0-65736100-1425588007_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...