Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

I hate Image. 

I hate 'm, I hate 'm, I hate 'm. 

Want ze brengen veel te veel goeie strips uit. ;)

 

Point in Case : OUTCAST vol. 1 : A Darkness Surrounds Him

Nooit gedacht dat ik een strip over exorcisme zo goed zou vinden. Er is natuurlijk nog veel meer dat de strip goed maakt : het mysterie, de interessante personages met hun uitgewerkte achtergronden, Kirkman die zijn tijd neemt om het mysterie uit te werken, de goeie tekeningen. 

 

Ja, weer een sterk eerste deel van een nieuwe Image reeks (hate 'm, frakking bastards). :)

 

Outcast-v1-cover-666x1024.jpg

Link naar reactie

Ooit van bij Vertigo, nu van bij Image. Geremastered, zoals dat noemt.

 

"Action, Crime, Sex, Violence" staat er onderaan de achterkant van de cover. Ik noem dit Noir, het heeft er de juiste mood voor.

 

Een ex-maffialid verhuisde van New York naar San Francisco na een serieuse fuck-up. Maar zijn ex-lief komt hem terug ambeteren en all hell follows her... Liefde, verraad, backstabbing, moord geldzucht en de passie van de tango. Everybody fucks everybody else, tot het bittere einde!

 

Had het niet direct verwacht, maar heb dit GRAAG gelezen! ZEER!

post-503-0-55498800-1424042473_thumb.jpg

post-503-0-52456100-1424042512_thumb.jpg

post-503-0-46549800-1424042533_thumb.jpeg

post-503-0-44445500-1424042549_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Gelezen: Fatale 1-5 (Brubaker/Phillips)

Een puzzel. Een zeer intrigerende puzzel bovendien. Alleen jammer dat op het einde een hele hoop puzzelstukjes blijken te ontbreken. De tekeningen van Phillips ogen soms ook zeer haastig.

 

Dat wil niet zeggen dat ik dit een slechte reeks vond, integendeel. Voor wie de reis belangrijker vindt dan de bestemming, kan dit een topper zijn. Na deel 4 was ik nog altijd heel enthousiast en van plan om direct na het laatste deel aan een herlezing te beginnen (eventueel zelfs voorzien van pen en papier om memo's te nemen). Maar de laatste twee issues waren zo teleurstellend dat ik daar voorlopig van afzie.

Link naar reactie

Het is idd niet zijn beste. Maar voor een keer toch eens een verhaal zonder soldaten er in. :)

 

Ik heb Caliban herlezen, en dat was precies eens nodig. Niet dat het nu zo ingewikkeld was, maar toch. 

Ik vind het nu veel beter dan na de eerste keer dat ik 'm las. :)

 

Trees verder uitgelezen : http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/383-warren-i-will-kill-you-while-you-sleep-with-science-ellis/?p=169688

Link naar reactie

23043731.jpg

 

Outcast, Vol. 1: A Darkness Surrounds Him (Robert Kirkman & Paul Azaceta)

Goeie god...  Ik was bezeten door de geschriften van Kirkman en Azacetas tekenwerk.  Ik kon de greep die het op me had niet ontsnappen vooraleer ik dit hemelse kunstwerk uitgelezen had.  Nu ben ik echter aan het hunkeren naar de volgende volumes van 'Outcast'.  Heer, redde mijn ziel....

I second that!

Link naar reactie

Zelf zou ik het niet zo beknopt kunnen omschrijven, dus zeg ik het maar met de woorden van JH Williams III: "Dark Engine Volume I presents an insane infected future brought low by mythic giant beasts. It spills a wicked seed into a long ago past, resulting in a visceral world full of brutal horror, arcane technologies and a very strange form of time travel. The book is enthralling, surreal and bold. There is no playing it safe here. And every unnerving chapter desperately leaves you wanting more of it all."

 

Dit lezen duurde een eind langer dan ik op voorhand dacht (op het eerste zicht niet zo veel tekst). Je moet verdorie goed de prentjes bekijken, er worden dingen getoond die zodanig vreemd zijn (zowel zaken als handelingen) dat mijn hersenen de tijd nodig hadden om alles te bevatten en te begrijpen.

 

Ondanks het feit dat er hier allerlei rare beesterij en weird shit in voorkomt, is dit verder opmerkelijk down to earth geschreven en getekend. Ik had bij lezing nooit het kijk-nen-keer-mannen-wat-voor-artificiele-zaken-ik-hier-allemaal-uit-mijn-mouw-schud-om-toch-maar-intereassant-te-kunnen-doen-gevoel. Down to earth en vanuit de onderbuik! Dat meneer Ryan Burton (schrijver) en meneer John Bivens (tekenaar) dit pad mogen blijven bewandelen, ik zou een tevreden mens zijn.

 

Een vreemd, wild boekje deze DARK ENGINE VOLUME ONE: THE ART OF DESTRUCTION (Image). Dat het tweede deel er maar gauw is, ik ben aan het wachten.

post-503-0-45200700-1424567809_thumb.jpeg

post-503-0-17175800-1424567850_thumb.jpeg

post-503-0-76127900-1424567868_thumb.jpeg

post-503-0-75059300-1424567891_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...