Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

"FATHER DANIEL BECKETT'S SEEN DEMONS AND HE'S SPOKEN TO THE DEVIL, BUT HE'S NEVER SEEN AN ANGEL AND HE'S NEVER SPOKEN TO GOD. OBSESSED AND DRIVEN AS MUCH BY BETRAYAL AS RIGHTEOUSNESS AND ANGER AND REDEMPTION, HE WALKS THE SMOKE-FILLED ENCAMPMENTS OF LOST SOULS LIKE DANTE'S NINE RINGS OF THE INFERNO. HE IS GOD'S WARRIOR AT WAR WITH GOD."

 

Ik ken John Carpenter van o.a. films als Christine (een van de betere Stephen King verfilmingen) en Prince Of Darkness (een van mijn all-time favorieten), maar dat is niet echt de reden waarom ik dit kocht. Het is het tekenaar/inkleurderteam van Leonardo Manco/Kinsun Loh dat me binnenhaalde. Zij deden ook DRIVER FOR THE DEAD van bij Radical en dat is me toen zeer goed bevallen. Manco ken ik ook van zijn run op Hellblazer.

 

Bruce Jones schreef het grootste deel van deze zes comics en hij deed dat goed. De miserie begint een beetje als Sandy King en Trent Olsen er zich mee gaan moeien. Ik heb de indruk dat de coherentie van het verhaal dan toch wel een ietsiepietsie de mist ingaat. Maar dat doet er voor mij eigenlijk niet toe. Let me explain... :)

 

Het geheel zit filmisch in elkaar. Er zitten stukken in zonder tekst of dialoog, waar je het met de prentjes moet doen. Andere stukken zijn dan wel voorzien van (veel) tekst. Naar het einde toe waaiert dit fenomeen een beetje uit, juist waar zich die minder coherente stukken bevinden. Dat zie ik dan gewoon als dat het verhaal zich zo ontwikkelt... Maar niet iedereen zal dat zo interpreteren denk ik. :) Soit, je krijgt hier een mengelmoes van actie en horror, nogal exhuberant bij momenten (de horror dan vooral). Je ziet zo dat dit uit Hollywood komt, na afloop dacht ik een moment dat ik een film had gezien. Met dat in het achterhoofd ben ik bereid het eerder aangehaalde mankement door de vingers te zien. Je krijgt hier iets moois waarin je je kunt laten meeslepen en dat is al heel wat. Verder zit er genoeg sfeer in om het weer goed te maken. Er zijn veel slechtere boeken onder de zon.

 

It's big and loud, dat mag ook eens. Zie het misschien als Hellblazer voor mensen die zich iets vlugger vervelen. :)

 

I like this.

post-503-0-30922700-1421619936_thumb.jpeg

post-503-0-50134400-1421619956_thumb.jpeg

post-503-0-44229600-1421619974_thumb.jpeg

post-503-0-32050500-1421620060_thumb.jpeg

post-503-0-07766300-1421620087_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Bijna klaar met Jupiter's Legacy. Het gaat over een superhelden team in Amerika die geleid wordt door 2 broers Sheldon en Walter. Door de hevige recessie die gaande is, is Walter van mening om een staatsgreep te plegen om zo beter het land te dienen. Maar wordt door zijn broer tegen gehouden. Walter besluit met de zoon van Sheldon te gaan muiten om zo Sheldon uit de weg te ruimen.

 

post-531-0-61263300-1421752900_thumb.jpg

 

Deed me erg denken aan het werk van Ellis (vooral Black Summer). Het is in ieder geval een aanrader, zeker ook door het tekenwerk van Frank Quitely wat soms Darrow achtige vormen aanneemt :).

 

post-531-0-46320500-1421752917_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik ben ook fan van MG. Meer vragen no problem. Ik hou wel van een goed mysterie!

Ha, kan jij het mysterie oplossen van de naamswijziging van enkele fora? Heb precies iets gemist.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

En Saga Vol 4 gelezen, inderdaad beter dan het 3de deel ;)

 

 

 

 

Vond dit toch maar iets van "en we vertellen nog wat verder, maar weten eigenlijk niet echt waar we naartoe willen". Niet dat het slecht was, maar ik had meer verwacht.

Een aantal personages die de kracht van de serie uitmaken komen pas helemaal op het einde terug aan boord, wat ik spijtig vind (allez, beter laat dan niet zeker).

En King Robot was ronduit lachwekkend (wat misschien wel de bedoeling was, maar 't was bij mij eerder een lach van "pfff, onnozelaars").

 

Nee, ik hoop dat volgende deel terug beter wordt en ze het niet ellenlang gaan rekken.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Een beetje aan het verder doen met het wegwerken van mijn valiant achterstand. Nu x-o manowar aan het lezen. Vol. 4 is achter de rug. Ongelooflijk goed, aric die een beetje de arrogante zak uithangt en daardoor zijn volk aan het verliezen is. Hier kunnen de big two nog van leren.

 

waar begin je best bij XO te lezen, moet je de 'oude' reeksen ook gelezen hebben om met de nieuwe mee te zijn in het verhaal?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...