Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Je zegt het kuzuri.

Peter: ik zou't moeten nakijken, maar ik denk dat je't juist hebt: eerst WoK, dan Thanos Imperative. Er was ook nog een Annihilators/Rocket&Groot mini, maar die deed me minder (van voor de film verscheen, misschien al aangekondigd, maar ik twijfel).

Realm of kings zit er nog tussen.

Link naar reactie

èwel, ik zal je nog een miskoop besparen : 

 

18747937.jpg

 

Ghosted, Vol. 1 

Verdomme, dit boek kreeg veel lof op Goodreads en vele websites (zie : http://www.comicbookroundup.com/comic-books/reviews/image-comics/ghosted ).  Ik vraag me af of de besprekers in kwestie niet bezeten waren door de demon v/d slechte smaak.  Vergeleken met de echte topreeksen is dit toch een uitermate zwak beestje. Hoewel er vanuit een leuk concept wordt vertrokken (een mash-up van 'Ocean's Eleven' & 'The Shining'), slaagt Williamson er nooit in me mee te doen leven met het verhaal, zijn schrijfsels zijn te gemakzuchtig en voorspelbaar.  

Het tweedeklasse tekenwerk en de muffe inkleuring laten me ook koud : degelijke europulp-illustraties, niks speciaals, het weet zeker niet de griezelige atmosfeer op te roepen waar het verhaal om smeekt.  De cover van de bundel vind ik wel mooi.

 

Ghosted-Pic.png

 

 

Dat kasteel is toch wel knap getekend, Koen!

Ik heb het ook geprobeerd maar het beviel me niet.

 

 

Verdorie, ik had dit beter eerst eens opgezocht. Ghosted doet me ook niks. En ik heb pertank veel plezier beleefd aan Mask and Mobsters en Nailbiter vol. 1.

Terug naar de winkel ermee.  :e003:

Link naar reactie

Deze eens herlezen, alweer elf jaar geleden uitgekomen... Solomon schiet per ongeluk binnenshuis een bazooka af. De rommel moet opgeruimd worden voordat pa en ma Strong thuiskomen. Solomon verdwijnt in de multiverse en Tesla duikt hem achterna om hem terug te halen. We volgen haar op haar reis door de vele alternatieve werelden, waar ze andere versies van zichzelf tegenkomt.

 

Ik vind dit nog steeds een geestig boekske. Een "quantum monkey-wave"... :P :p :P

 

Leuk is ook dat de verschillende tekenstijlen van de tekenaars die er aan meewerkten het verschil tussen de alternatieve werelden wat dikker in de verf zet.

post-503-0-22872900-1420540332_thumb.jpeg

post-503-0-53716700-1420540351_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

7814774.jpg13414989.jpg21480575.jpg

 

X'ed Out - The Hive - Sugar Skull

 

Dit weekend deze 3 albums van Burns gelezen.  Was al van het begin enthousiast over deze strip (zie ook : http://www.brainfreeze.be/2010/10/28/xed-out-charles-burns/ ) maar ik had nooit vermoed dat de auteur ons met die bizarre verhaallijnen naar zo'n logisch en nogal emotioneel einde zou leiden.

Top !  Burns did it again !

 

 

Donderdag 5 februari is in de Epic in Gent een boekbespreking van Black Hole

Link naar reactie

Jessica Jones: The Pulse (Bendis/Bagley, Lark, Gaydos)

 

Goeie sequel van Alias, maar heeft uiteindelijk niet zoveel met de bijlage v The Daily Bugle te maken. Jessica gaat in het eerste verhaal voor the Bugle werken als adviseur, maar daarna gaat het vooral over andere dingen en het is afgelopen voor het echt kan beginnen. Leuk dat Ben Urich zo'n grote rol heeft. De Avengers annual waarin Jones en Cage trouwen is bagger en kan je evengoed overslaan. Het einde van de serie The Pulse is veel beter. Hopelijk heb ik binnenkort nog eens de tijd om Alias en The Pulse achter elkaar te lezen.

 

dannywhore.jpg

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Een eind geleden gekregen bij Pierke en nu eens gelezen. Een geestig boekwerkje. Bettie wordt ontvoerd door ongure individuen en komt op een jungleplaneet terecht waar ze aanzien wordt als de Sacred Squeeze. Met alle gevolgen vandien...

 

Eentje voor als je elke vorm van diepgang wil vermijden. ;)

post-503-0-29192700-1420672187_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Aan het Eind nog eens in de kortingsdozen zitten snuisteren en deze CHANNEL EVIL gevonden. Geschreven door Alan Grant en getekend door Shane Oakley.

 

Het heeft zo de beklemmende sfeer van films als The Exorcist of Carnival of Souls. Unsettling zoals ze het noemen in het Engels. Channel is hier in de zin van een onstoffelijke entiteit die het lichaam van een persoon overneemt. Als Ba'al langskomt voor zoiets, ben je beter op je hoede!

 

Met de nodige twijfel heb ik dit aangekocht, ik was niet zeker over het tekenwerk van Oakley, hoekig en extreme chiaroscuro... Maar kijk, tijdens het lezen ben ik toch ergens fan geworden, het doet wonderen voor dit verhaal.

 

Een aangename verrassing dit boekske.

post-503-0-51411500-1420936276_thumb.jpeg

post-503-0-80212200-1420936397_thumb.jpeg

post-503-0-76238600-1420936417_thumb.jpeg

post-503-0-96894700-1420936595_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"... IN TIME, OPTIMISM WILL GIVE WAY TO DELUSION..."

 

Deze heruitgave is digitaal opnieuw ingekleurd door Stan Shaw, de tekst herzien door Nancy Collins. Ook de lettering is nieuw. Dit maakt dat deze comic van twintig jaar geleden gewoon leest als iets van nu. Ik vind dat toch... ;)

 

Het is een donker vampierenverhaal, no sparkling! De wat brute tekenstijl van Shaw past er goed bij. Er valt niet te veel licht binnen in deze strip, precies of het verhaal zich volledig bij nacht afspeelt. Grotendeels is dat ook het geval, maar het is geen happyhappyhappy stuff bedoel ik.

 

De uitleg op de achterkant van de cover is wat misleidend. Vampire turned vampire hunter... Deels, ja. Maar het is ook vooral het verhaal van protagonist Sonja Blue, who she is and how she came to be. Wraak is ook een thema...

 

Ik vind dit een knap boek, alles eraan komt eerder voort vanuit de onderbuik, het staat niet vol met slimmigheden en speciale vondsten. Gewoon goed verteld, meer moet dat hier niet zijn.

 

Er is redelijk wat leeswerk aan. Niet zo veel dialoog, vooral vertelstem (caption boxes dus), ik vermeld het maar... :)

post-503-0-57817900-1421006007_thumb.jpeg

post-503-0-61092400-1421006106_thumb.jpeg

post-503-0-79798800-1421006162_thumb.jpeg

post-503-0-47461000-1421006262_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Dit zesde volume zit knap in elkaar en blijft overzichtelijk. Cassandra tracht te overleven op een over the top manier. Dredd heeft het nog steeds aan de stok met de Dark Judges. Ondertussen neemt glibberige Judge Cal de macht over met de nodige onplezierige gevolgen voor de inwoners van Meg One. En tempus fugit... :)

 

De goede traditie wordt verder gezet.

post-503-0-02424600-1421011801_thumb.jpeg

post-503-0-93962100-1421011920_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

JUDGE DREDD THE COMPLETE CAM KENNEDY VOLUME ONE (IDW).

 

Driehonderd bladzijden gevuld met Judge D getekend door Cam Kennedy. Een beetje, bij momenten, een cartoonesque Judge D die tijdloos overkomt.

 

De verhaaltjes:

THE SUSPECT

I, BEAST!

SUNDAY NIGHT FEVER

MIDNIGHT SURFER

BACK ON THE STREETS

SOMETHING ABNORMAL ABOUT NORMAN

MAGNIFICENT OBSESSION

THE WARLORD

THE SECRET DIARY OF ADRIAN COCKROACH

THE FALUCCI TAPE

THE BIG SLEEP

THE ART OF KENNY WHO?

THE TAXIDERMIST

THE GENIE

LA PLACA RIFA

AULD ACQUAINTANCE

BAD MOTHER

FINGER OF SUSPICION

 

Sommige ervan zijn meerdere hoofdstukken lang. Sommige, zoals o.a. FINGER OF SUSPICION, van een heerlijke onnozelheid. :)

 

Graag gelezen.

post-503-0-35181100-1421174469_thumb.jpeg

post-503-0-58286600-1421174538_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ook weer mooi. Met een mooie cover ook.

 

Van de vorige wist ik bijna niks meer, maar tijdens het lezen kwamen verschillende zaken toch weer terug. Gelukkig...

De drie laatste volumes liggen hier ondertussen op immer groeiende leesachterstand stapel. Misschien binnenkort eens alles opnieuw lezen. Ik kijk er al naar uit.

Link naar reactie

Deze omnibus aangeschaft (in de loop der tijden dikwijls in de trades staan bladeren) en na lezing ervan ben ik daar blij mee, echt een goeie toevoeging aan de films. De trektocht van Selena (de madam uit de eerste film) en haar kornuiten van ergens in Schotland tot Londen, dwars door geinfecteerd gebied waar vanalles voorhanden is qua ambiance. Vierentwintig comics lang, een ganse trektocht die toch de nodige uren in beslag neemt.

 

Die geinfecteerden zijn een goed vervangmiddel voor de klassieke zombies, wandelende doden en +faces waar ze ons gewoonlijk mee om de oren slaan.

 

Geschreven door Michael Alan Nelson (Day Men). Good stuff!

post-503-0-95805900-1421547246_thumb.jpeg

post-503-0-35199100-1421547264_thumb.jpeg

post-503-0-93861500-1421547337_thumb.jpeg

post-503-0-57856600-1421547359_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...