Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Tweede deel van de nieuwe reeks van Edward Scissorhands gelezen. Erg leuk, het is het vervolg op de film. Edward vind ergens in het kasteel zijn voorganger het allereerste prototype van hem. Hij krijgt hem uiteindelijk aan de praat, maar het blijkt een verward en gewelddadig karakter te hebben. Ondertussen is de kleindochter van Kim (nu een tiener) op onderzoek uit richting het kasteel.

Echt hele leuke art van Drew Rausch die gelukkig van zijn Templesmith rip-off tekenwerk is afgestapt, dit past ook goed in de wereld van Burton.

 

post-531-0-42378300-1418198922_thumb.jpg

 

post-531-0-12874100-1418198856_thumb.jpg

 

post-531-0-82970700-1418198856_thumb.jpg

Link naar reactie

It's good!

 

Ja, ik denk dat ik AV nog eens een kans ga geven. Ik heb me nu wat aangetrokken met die XIII  bundels van bij den Humo. Ik geraak daar niet meer door... zucht. Traag. Fouten. Saai bij momenten. Véél te veel uitleg-tekst, veel te weinig echte conversaties... En zeggen dat ik dat vroeger zo goed vond. nu ja, in de voorbije 20 jaar heb ik ook veel betere dingen leren kennen. Ik zet het hier, want op het hoofdforum mag ik met geen kritiek afkomen op Van Hamme zijn plempsels. ;)

Ik ga daar geen tijd meer in steken en AV eens opnieuw proberen. En om mijn 90's fix op te vullen, heb ik ook nog 8 boxtree bundels liggen met Malibu Star Trek DS9 comics in. :)

Link naar reactie

"If you do find my heart with a bullet, kindly tell me where it was. I've missed it so."

 

Jamie Osterberg is een Amerikaans student in Tokyo die smoorverliefd is op Haruko, een Japans meisje. Maar op een dag loopt het verkeerd, Haruko is niet meer.

 

In the end, love will guide them.

 

DEATH AND REBIRTH, een mooi verhaal over weer een andere Crow. Dromerig bij momenten... Wraak ook natuurlijk, veel wraak. Very Shinto. Mooi, atmosferisch tekenwerk van Kevin Colden.

 

Graag gelezen!

 

Soundtrack:

-Drudkh: Forgotten Legends

-Krieg: Transient

post-503-0-54226000-1418434681_thumb.jpeg

post-503-0-80505100-1418434703_thumb.jpeg

post-503-0-04651400-1418436069_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Net de 5de HC van scott Pilgrim (in kleur) uitgelezen. Ik heb die reeks al ettelijke malen herlezen, maar dat blijft zo goed. Eén van de weinige comics waar ik volledig in opga. Zooooooooooooo goed.

One of my all time fave! Ik heb de serie in zwart-wit. Is het in kleur van toegevoegde waarde zoals bij Bone bijvoorbeeld?

Link naar reactie

DEADLY CLASS

Iedereen heeft hier al genoeg goeie dingen over gezeg. This is comics at it's finest.

 

PRINCESS UGG #6

Beste nummer tot nu toe in een reeks die al een heel hoog niveau had. Naifeh behoort tot de beste comicmakers van het moment. Hij kan als geen ander all ages comics maken die recht naar het hart van de lezer gaan.

 

THE WICKED + THE DIVINE

McKelvie en Gillen geeft altijd vuurwerk. Dit is muziek vertaald in beelden en woorden. must-read comics...

Link naar reactie

Zoals gezegd het eerste nummer van BITCH PLANET eens herlezen.

 

Toen ik de aankondiging ervan zag in de Previews werd dit als een soort van exploitation verhaal aangekondigd, als ik me goed herinner. Ofwel moet ik het verkeerd begrepen hebben. Dusdanig had ik een grindhouse comic verwacht, in het genre van die Dark Horse minireeks door Alex De Campi. Eerder iets ontspannends dus. Het verhaal is wel als exploitation te omschrijven, maar dan beter uitgewerkt dan de doorsnee dingen uit dit genre en met een boodschap erachter. Het heeft wel iets van Lazarus, dit is ook SF die iets vertelt over onze maatschappij. Hier wordt de situatie van de vrouw in een door mannen geregeerde wereld aangekaart. In de wereld van BP worden vrouwen eerder als objecten gezien, zijn ze niet meegaand genoeg, is hun uiterlijk niet volgens wat hun man wil... Ze kunnen voor alle soorten redenen uit de maatschappij verbannen worden of zelfs geliquideerd... Deze reeks is dus niet echt lichtvoetig te noemen. Vandaar mijn initiele onwennigheid met deze reeks.

 

Het is verder een zeer verzorgde #een geworden, alles staat op zijn plaats. Zoals ook bij Brubaker en Rucka is een comic bijna een boek op zich met aanvullende backmatter en zoals bij Lazarus ook fake reclame. Dik in orde!

 

Ik heb Kelly Sue Deconnick eens gegoogled, ze had me nieuwsgierig gemaakt, vandaar de foto hieronder. :)

post-503-0-08730000-1418521556_thumb.png

post-503-0-55607500-1418521658_thumb.jpeg

post-503-0-62214200-1418521814_thumb.jpeg

post-503-0-91846100-1418521840_thumb.jpeg

post-503-0-21978100-1418521867_thumb.jpeg

post-503-0-31522700-1418521892_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Waarom is  Kelly Sue Deconnick hier trouwens wat minder geliefd? heeft ze vroeger dan rommel gemaakt (ik ken haar voorlopig alleen van pretty deadly dat ik geweldig vond). Ze heeft trouwens wel wat weg van Erika Van Tielen (of omgekeerd)

 

Ik heb ook eens gegoogled. Ik heb een 30Days of Night van haar, die ik zeer goed vind. De rest van haar dingen interesseren me niet, maar dat is geen waardeoordeel, maar gewoon reeksen die me niet interesseren dus. 

Pretty Deadly was niet mijn genre. Maar die Bitch Planet wil ik zeker lezen, eens de TP er is. 

Link naar reactie

In deze nummer vijf krijgt Janey het aan de stok met een vrachtwagenbestuurder. Een roadmovie, zombie biker chick versus redneck wherewolf trucker, de storyboard is er al. :)

 

Deze is getekend door Dennis Budd en is een afgesloten verhaal. De volgende drie nummers zullen ook zo zijn, maar met andere tekenaars.

 

Grindhouse, niet zo serieus als Bitch Planet, maar eigenlijk even graag gelezen.

post-503-0-16375900-1418592331_thumb.jpeg

post-503-0-65341400-1418592365_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Waarom is  Kelly Sue Deconnick hier trouwens wat minder geliefd? heeft ze vroeger dan rommel gemaakt (ik ken haar voorlopig alleen van pretty deadly dat ik geweldig vond). Ze heeft trouwens wel wat weg van Erika Van Tielen (of omgekeerd)

Als je daarmee mijn hogere opmerking bedoelt: ik las hier en daar wat dingen van haar waar ik niet meteen laaiend van werd. Als persoon is ze ten zeerste geliefd, casa maky.

Link naar reactie

In deze nummer vijf krijgt Janey het aan de stok met een vrachtwagenbestuurder. Een roadmovie, zombie biker chick versus redneck wherewolf trucker, de storyboard is er al. :)

 

Deze is getekend door Dennis Budd en is een afgesloten verhaal. De volgende drie nummers zullen ook zo zijn, maar met andere tekenaars.

 

Grindhouse, niet zo serieus als Bitch Planet, maar eigenlijk even graag gelezen.

heerlijk! Moet ik toch eens in mijn pre-order zetten. Maar ik baal omdat ik nu de TPB van #2 drie (3!!!) maal heb! Moet ik eerst een fixen voordat ik verder ga!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

YOUNG AVENGERS

Meer specifiek de run van Gillen en McKelvie. Die twee zijn een beter team dan brubaker en Philips, wat mij betreft. Hun run leest als een sneltrein en is mooi op zoveel manieren. Je hebt geen voorkennis nodig en alles wordt mooi afgewerkt. Je hebt dus geen excuus om de omnibus niet te kopen...

Link naar reactie

niet direct, gewoon algemeen, de meningen lopen erg uiteen over haar werk :)

Als ik (daar dacht ik gisteren niet aan) één ding moet aankaarten om boos te zijn: met Bitch Planet (dat veel meer publiciteit lijkt te krijgen) heeft ze precies het Female Prison Camp in Space idee van Alex DeCampi 'geswiped'. Toen heette het Prison Ship Antares en kwam het uit in een bundel die Grindhouse heet.

DeCampi had dit te zeggen, maar ondertussen lijkt alles bijgelegd:

 

 

If you heard about Kelly Sue DeConnick’s upcoming sci-fi women in prison comic BITCH PLANET from Image and can’t wait for it… well, you don’t have to! Because Dark Horse published the same thing (by me) in November and December. Named as USA Today’s “Most Insane” comics read of 2013, and #8 on Bleeding Cool’s top 11 comic series of 2013… come to my GRINDHOUSE!

I’ve had so, so many emails of people going, “WTF?!”. It’s just… an odd choice, to bite the work of one of the handful of other women writing creator-owned comix at DH/Image.

I have emailed and suggested a cross-over. If she replies in the affirmative, great! If not, other Sun Tzu quotes (about bodies and rivers) will apply.

We were planning to do a Grindhouse Christmas Annual anyway (because OBVIOUSLY) and I suggested to her we do a joint 64-page one and each take 32 pages.

Link naar reactie

Het is misschien hetzelfde gegeven, maar het idee erachter is toch anders. De Campi evoceert een grindhouse film, tout court (waar niks mis mee is). Deconnick gebruikt het gegeven om er een boodschap mee over te brengen (of die dan duidelijk is of niet).

 

Ik snap niet goed waarom dat problematisch zou zijn. De Campi gebruikte het idee in twee comics van haar achtdelige reeks. Deconnick haar verhaal zal meerdere comics vullen. Mij lijkt het eerder dat De Campi hier wat extra reclame wil maken voor haar grindhouse op het moment dat Deconnick's boekskes uitkomen.

 

Jammer dat dit zo moet uitdraaien, ik las het allebei graag, nu is dit voor mij deels naar de knoppen.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

"Loved HIT... dark, twisted noir."

-Scott Snyder-

 

Als die dat zegt, zal dat wel zo zijn, eh. :)

 

Met mooi, sfeervol tekenwerk van Vanesa R. Del Rey.

 

 

Het verhaal is dik OK, vind ik. Noir zonder franjes zou ik zeggen. Qua sfeer doet het me een beetje op PARKER denken.

 

Er komt nog een vervolg ook.

 

Ik heb HIT 1955 ook zeer graag gelezen. Recht door zee Noir, waar ge uw gedachten moet bij houden, want niet alles wordt zomaar uitgelegd. Het staat er wel allemaal, maar even met de ogen knipperen en je hebt het gemist. De tekeningen van Venessa R. Del Rey vind ik zeer mooi. 

 

post-503-0-25808800-1418406232.jpeg

 

"Most people called her trouble... but her friends called her Bonnie Brae."

 

"Slater had fifteen pounds of Baja reefer stashed outside his apartment... his ex-partner was sitting at the bottom of the L.A. river... and his commanding officer's fugitive daughter had just killed a cop in his doorway wearing nothing but his only clean dress shirt... There wasn't enough bourbon in the world."

Link naar reactie

post-585-0-76834100-1418478775.jpgis 

 

Ha ! Hier heb ik me nogal mee geamuseerd, met dit stukje genre-comics. Masks and Mobsters vol. 1 HC is een mix van golden age noir en pulp heroes, maar er komen ook robots in voor, of martial arts of weet ik veel wat nog allemaal niet. En humor !

Dit is een bundel van een digitale comic. Het zijn dus kortverhaaltjes (10 stuks). Het boek begint met de moord van een superhero door een gangster. Dat is de rode draad door het verhaal. Maar net zoals bijvoorbeeld bij Stray Bullets, zijn er verschillende verhalen, en verschillende personages, die niet steeds terug keren in ieder verhaaltje, maar zo samen wel een leuke puzzel leggen. En de verhaaltjes worden ook in verschillende stijlen verteld. Ik vind dit zeer goed. Prachtig getekend ook, volledig passend bij dit soort strip. 

Love it. :)

 

Hopelijk komt er gauw een vervolg. 

 

masks_and_mobsters_02_06.jpg

 

 

masks_and_mobsters_03_03.jpg

 

 

Masks_and_Mobsters_03_04.jpg

Link naar reactie

Tussen de andere zaken door...

 

-BATTLE GIRL

-THE LAND DOWN UNDER/THE SITTERS

-BOMBED

-BATTLE IN SEATTLE!

-PRISM ATTACKS!

-GOTTERDAMMERUNG

-HAVE YOU SEEN ME?

-DEATH KNELL

-UNITED WE STAND

-THE VICTIMS

-HUNTED

-THE ANSWER

-ONE DAY AT A TIME

-FORCE OF ONE

-LADYKILLER

-VIRUS

-DAREDEVIL

-DART ATTACK

-OVERLORD

-SHARK ATTACK

-PICKING UP THE PIECES

-REUNION

-TRANSFORMATIONS

-PREPARATIONS FOR WAR

-HOLOCAUST IN THE HEART OF CHICAGO

-TURNING POINT

-THE EDGE

-HUNT THE DRAGON

-BATTLEFRONT

-AFTERMATH

-MOTOR CITY MAYHEM

-THOR

-FIRST STRIKE

-PATRIOT ACT

-HOLOCAUST

-THE WAY IT ENDS

-THIS RAVAGED WORLD

-STARTING OVER

 

SAVAGE DRAGON t.e.m. #honderdnegenenzestig. Er is nogal wat gebeurt in deze dertigtaleniets comics, met o.a. DRAGON WAR en EMPEROR DRAGON. Na die laatste staan er niet veel meer recht (lees: zijn er niet veel meer in leven). Maar het verhaal gaat verder, eh.

 

Dit verveelt me nog steeds niet. Ik kreeg eerder meer en meer waardering voor Erik Larsen en deze reeks.

 

-Malcolm: We'd be like BATMAN and ROBIN.

-Angel: I'M Batman.

-Malcolm: I'm TOTALLY Batman. You can be ROBIN.

-Angel: I'm OLDER than you. I should be Batman!

-Malcolm: You're not even a MAN!

-Angel: So what? You're MY sidekick. I'm NOT YOUR sidekick.

:)

post-503-0-67817300-1418947365_thumb.jpeg

post-503-0-43734900-1418947391_thumb.jpeg

post-503-0-10324700-1418947424_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...