Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

NEW AVENGERS VOL.4: A PERFECT WORLD

OMFG, waarom leest niemand hier dit. Of waarom spreekt niemand hierover. Dit is meesterlijk, dit is gedoemd om een klassieker te worden, dit is al het goede aan comics en nog meer... Hickman is een fucking genie. Dit is een epische Griekse tragedie, waar geen enkele van de personages ongeschonden uitkomt. Waar onmogelijke keuzes gemaakt worden.

LEES DIT, godverdomme!!!!

Ik wil dit wel proberen. Ik ken hickman nog niet zo lang, maar zowel east of west en ook manhatten projects vind ik erg uitdagende als geniale strips. Is dit van eenzelfde niveau? En hoe zit het met voorkennis?

Link naar reactie

Ik wil dit wel proberen. Ik ken hickman nog niet zo lang, maar zowel east of west en ook manhatten projects vind ik erg uitdagende als geniale strips. Is dit van eenzelfde niveau? En hoe zit het met voorkennis?

Van hetzelfde niveau, alleen met superhelden. Hickman is 1 van de weinige schrijvers die niet compromitteert als hij work for hire stuff doet... Niets van voorkennis nodig. Je begint bij zijn eerste Avengers EN New avengers bundel en dan begin je te lezen... Infinity moet je ook hebben, dat volgt na enkele bundels van (new) avengers.

 

Ik ben nu zelf bijna door de 6de Avengers bundel (infinite avengers) en dat is nog beter dan de new avengers bundel waar ik het eerder over had.

Link naar reactie

Van hetzelfde niveau, alleen met superhelden. Hickman is 1 van de weinige schrijvers die niet compromitteert als hij work for hire stuff doet... Niets van voorkennis nodig. Je begint bij zijn eerste Avengers EN New avengers bundel en dan begin je te lezen... Infinity moet je ook hebben, dat volgt na enkele bundels van (new) avengers.

 

Ik ben nu zelf bijna door de 6de Avengers bundel (infinite avengers) en dat is nog beter dan de new avengers bundel waar ik het eerder over had.

Post eens een lijstje van de trades die je hiervoor moet lezen voor de luie of domme mensen op het forum. :-)

 

Het klinkt wel goed.

Link naar reactie

Post eens een lijstje van de trades die je hiervoor moet lezen voor de luie of domme mensen op het forum. :-)

 

Het klinkt wel goed.

Avengers door Hickman vol 1 tot 3 en New Avengers door Hickman vol 1 en 2

INFINITY

Avengers door Hickman vol 4 tot 6

New Avengers door Hickman vol 3 en 4

En de rest tot hij ermee klaar is.

Presto!

Link naar reactie

"THE WORLD WENT TO HELL IN A HAND BASKET. A HIGHLEY INFECTIOUS DISEASE HAS TURNED EVERY LIVING THING INTO ZOMBIES. YOUR NEIGHBORS WILL REND YOUR FLESH WITH THEIR BARE TEETH. SO WILL THE RATS. AND IF THE RATS DON'T, THE SQUIRRELS WILL. SAVE YOURSELF. STAY IN THE WOODS. PRAY IT HASN'T REACHED THE WOLVES... AND KEEP YOUR GUN LOADED."

 

Een originele take op het zombiesurvivalhorrorgenre! Door Riley Rossmo en Alex Link. Origineel zonder al te smartass te worden, het kan!

 

Zou ook een schitterende film opleveren.

 

Voor mij was dit schitterende lectuur!

post-503-0-28457600-1416732700_thumb.jpeg

post-503-0-05200900-1416732720_thumb.jpeg

post-503-0-10449600-1416733659_thumb.png

post-503-0-14439200-1416733678_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DANGER GIRL: MAYDAY (IDW).

 

Natalia Kassle is terug, in stijl!

 

Hierin lees je wat er met haar gebeurde nadat ze zogezegd stierf. Weer vier hoofdstukken lang volop actie, met deze keer eens NIET madam Chase in de hoofdrol.

 

Het tekenwerk van John Royle vind ik iets minder dan dat van zijn voorganger, maar slecht vind ik het zeker niet. Andy Hartnell zijn verhaal is zoals altijd degelijk. Smooth, not too deep. :P

 

Je leest het graag, of niet. Voor mij was het weer eens een uurtje lekkere ontspanning. :)

post-503-0-53074000-1416766000_thumb.jpeg

post-503-0-71737200-1416766020_thumb.jpeg

post-503-0-95508800-1416766060_thumb.jpeg

post-503-0-57729500-1416766077_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Southern Bastards vol. 1 : Here was a Man (Jason Latour & Jason Aaron, Image Comics)

 

Hmm, dit was zo hard genieten. Dat openingshoofdstuk is zo schitterend geschreven. Meteen zit je als lezer middenin het verhaal en op enkele pagina's ruimte strooit Aaron fascinerende personages in het rond en legt hij tal van verhaallijnen uit. Hij gaat verder waar Scalped ophield. Mijn verwachtingen waren al hoog, maar hij heeft ze moeiteloos overtroffen. Zijn Thor of Wolverine & the X-Men waren ook wel goed, maar hier kan Jason Aaron zicht ten volle tonen. Met Jason Latour heeft hij bovendien een sterke tekenpartner gevonden. Op naar volume 2, Gridiron

Link naar reactie

Invincible vol. 20 Friends vind ik niet goed. Ik weet nog dat de cliffhanger van vol. 19 ongelofelijk was. Maar dat probleem wordt in dit boek op een bijna belachelijke wijze opgelost in het eerste comicje. Daarna volgen nog enkele ongeloofwaardige wendingen in de soap van Invincible, en daarna trekt zich een verhaal op hang dat me helemaal niet meer interesseert. Seen it all before. En het ziet er naar uit dat dit de nieuwe status quo wordt voor een tijdje, dus...
De knoop is doorgehakt : Invincible stopt bij mij met vol. 18. Die laatste bladzijden van dat volume zijn een perfect einde. 

 

The End. 

Link naar reactie

Invincible vol. 20 Friends vind ik niet goed. Ik weet nog dat de cliffhanger van vol. 19 ongelofelijk was. Maar dat probleem wordt in dit boek op een bijna belachelijke wijze opgelost in het eerste comicje. Daarna volgen nog enkele ongeloofwaardige wendingen in de soap van Invincible, en daarna trekt zich een verhaal op hang dat me helemaal niet meer interesseert. Seen it all before. En het ziet er naar uit dat dit de nieuwe status quo wordt voor een tijdje, dus...

De knoop is doorgehakt : Invincible stopt bij mij met vol. 18. Die laatste bladzijden van dat volume zijn een perfect einde. 

 

The End. 

 

ik moet hem nog bestellen / lezen, maar: aaaaaarrrrggggllll! told you before!

Link naar reactie

Wat ?

Precies of ik wist niet dat vol 18 een mooi einde was voor dat jij het zei ? ;)

Ik kan dat voor mezelf ook wel uitmaken, hoor. Net zoals ik vond dat vol. 19 wel weer zeer goed was. Maar het was een laatste stuiptrekking van mijn interesse in de reeks en superheroes in het algemeen, zeker ?

Of was het een laatste stuiptrekking van de reeks, die al lang genoeg duurt ?

Link naar reactie

Wat ?

Precies of ik wist niet dat vol 18 een mooi einde was voor dat jij het zei ? ;)

Ik kan dat voor mezelf ook wel uitmaken, hoor. Net zoals ik vond dat vol. 19 wel weer zeer goed was. Maar het was een laatste struiptrekking van mijn interesse in de reeks en superheroes in het algemeen, zeker ?

 

ik weet het wel hoor, na een deel erbij ben je weer wat slimmer. ik ben na de grote oorlog met fables gestopt ook, vond ik ook een prima eindpunt, maar nu ik lees dat het na deel 13 ofzo weer beter wordt, twijfel ik ook weer. En zo is het steeds iets he?

Link naar reactie

Deel 13 had nooit in de reeks mogen zitten, dat had een aparte event bundel moeten zijn. of cross over bundel.

Eigenlijk, als ze hem dan toch in een reeks hadden moeten steken, had die bundel beter in de Jack of Fables reeks opgenomen geweest, want dat is de hoofdmoot van het verhaal van die bundel. Maar die reeks verkocht minder, zeker ?

 

En daarna wordt Fables inderdaad weer beter, ja. Zoals in het begin, met The Adversary, wordt het natuurlijk niet meer. Maar dat kwam ook door alle speculatie op het net enz dat dat iets speciaals was. Maar zoals het verhaal nu verder gaat, lees ik dat zeer graag.

 

En de Bigby spin off ga ik ook lezen. En dat zal dan de enige zijn. Ik had dat eerlijk gezegd al veel langer verwacht. Bigby is de Wolverine uit de Fables mythologie ;)

Link naar reactie

ik weet het wel hoor, na een deel erbij ben je weer wat slimmer. ik ben na de grote oorlog met fables gestopt ook, vond ik ook een prima eindpunt, maar nu ik lees dat het na deel 13 ofzo weer beter wordt, twijfel ik ook weer. En zo is het steeds iets he?

Ik heb recent ook nog eens verder gelezen na 13, ik dacht constant: dit is vulling, hij heeft niets meer te zeggen.

Link naar reactie

Vroeg of laat doe ik Invincible ook volledig weg. Eens ge zo'n reeks stopzet voor ze afgelopen is, staat dat precies in de weg, na een bepaalde tijd ;)

 

maar alle, zo'n geweldige reeks, al zeker tot deel 18. 't kon ook gedaan zijn bij deel 18 en misschien doe ik het nog, vandaag toch deel 20 besteld. afwachten...fables de eerste 11 doe ik ook nooit weg: veel te goed en ik heb afgelopen jaar veel plaats gemaakt met reeksen te verkopen die nog niet de helft van fables zijn.

Link naar reactie

The Goon: for want of whiskey and blood.

 

Zoals hier reeds gemeld, lollige comic waarbij je je echt niet moet inspannen.

 

 

Ooit was de reeks veel beter maar toch blijf ik ze kopen.

 

Silver lining: dankzij hombre Lagarto kan ik nu mujeres complimenteren met de pechos grandes.

 

 

Maar of dat een goede zaak is?

Link naar reactie

ik snap dat wel in het licht dat je veel superhero hebt.

ik niet

ik heb geen spiderman, geen x men, geen wolverine, geen batman...

ook omdat ik gewoon niet weet waar te beginnen en ook omdat ik al genoeg koop :)

Beste Tim Hardt,

Als ik je een aantal ideale instap-Comics mag aanraden zou je kunnen beginnen met Ultimate Spider-Man (Bendis en Bagley) en Batman (Snyder en Capullo).

Link naar reactie

Daar zou ik me toch nooit aan wagen... Ik vond zelfs zijn 'Arkham Asylum' niet goed (hoewel dat natuurlijk een heel ander beestje is dan wat hij in de jaren 2000 deed). 

 

toch geneigd eerder om dan met ultimate spiderman te beginnen...

 

laat mij nu eens vloeken: ik vrees dat morrisson me niet zo ligt: we3 vond ik goed, maar ook niet meer. invisibles vond ik niet goed genoeg om mee verder te doen na de eerste hc.

Link naar reactie

Bon, ff serieus :

Ultimate Spider-man was voor de jongere lezers, begin de jaren 2000, die zich over back story en mythology geen zorgen hoefden te maken. Het begon volledig vanaf nul. En Bendis schreef dat zeer goed. Toch de eerste pakweg 10-12 bundels. Daarna was het voor mij gedaan.

De tekeningen blijf ik slecht vinden.

Link naar reactie

Kuzuri heeft een mening en ik heb een andere mening.  Ult. Spidey is tof.

 

Ja, Ultimate Spider-Man was de perfecte superheldencomic. Alle troeven van een typisch superheldenverhaal, zonder al die logge ballast van al die jaren comics met die verschillende reeksen ... Na de eerste run van Bagley / Immonen en Bendis ben ik wel gestopt met de reeks, was een mooi afgerond geheel. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...