Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

-THE CHOICE

-PROBLEM CHILD/SHATTERED PLANETS, SHATTERED LIVES!

-CHILD WARFARE/SUFFER THE CHILDREN

-IF THIS BE DOOMSDAY/IF THIS BE DOOMSDAY

-A NEW BEGINNING

-CANDYMAN!/THOSE WHO WOULD DESTROY US

-CHRISTMAS STALKING

-THE NEW KIDS ON THE BLOCK

-THE FLYING SHOES INCIDENT

-WHEN FALLS THE HERO

-DANGER IN DIMENSION-X!

-LO, THERE SHALL COME... AN ENDING!

 

Nog twaalf Savage Dragons erdoor gejaagd, t.e.m. #honderdenelf. Hij is ondertussen getrouwd met zijn Jennifer en het ging enkele nummers wat rustiger... Wel, er was wel dat klein feit waarbij zijn Aarde totaal verwoest werd door een wereldwreter en de goden verdwenen en een akkefietje in de Void waar hij met gans zijn gezin werd ingekieperd...

 

Van zijn gezin gesproken, een van de koddigste personages die ik ooit tegenkwam in een comic is Angel, het dochtertje van Jennifer. Niet te doen! :)

 

Hieronder: Angel in actie! :P

post-503-0-41176600-1415827892_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DEAD TIME (James O'Barr, John Wagner, Alex Maleev)

FLESH & BLOOD (James Vance, Alex Maleev)

WILD JUSTICE (Jerry Prosser, Charlie Adlard)

 

Dat zijn de eerste drie volumes van THE CROW MIDNIGHT LEGENDS, heruitgaven van IDW. Uit de afprijsbakken gehaald en nu verwonderd hoe goed ik ze wel vind. Fl & Bl is mijn favoriet, maar de andere zijn ook niet mis. Graag gelezen!

post-503-0-46033300-1416097923_thumb.jpeg

post-503-0-67567800-1416098054_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

WAKING NIGHTMARES (Christopher Golden, Phil Hester)

RESURRECTION (Jon J. Muth, Jamie Tolagson, Tommy Lee Edwards)

TOUCH OF EVIL (Jon J. Muth, John Kuramoto, Paul Lee, Michael Gaydos, Jamie Tolagson)

 

"... SUPPOSE THE WORLD MAKES NO SENSE. NO SENSE WHATSOEVER. SAY THAT ALL HUMAN LIFE IS IDIOTIC, ALL HUMAN FEELING, AN ABSURDITY. EFFECT WITHOUT DUE CAUSE."

 

Nog drie volumes van THE CROW MIDNIGHT LEGENDS, herdrukken van ouder spul. De laatste twee vormen een tiendelige reeks die ooit bij Image verscheen.

 

Het zw/w Waking Nightmares vind ik de beste, getekend door Phil Hester. Ressurrection begint met een hervertelling in drie hoofdstukken van de originele Crow, vind ik goed. In Touch Of Evil gaat het wat de mist in. Het is me onduidelijk of dit een langere reeks moest worden of dat dit vervroegd gecancelled werd. Alla, rommel is het nu ook niet.

 

Graag gelezen!

post-503-0-00533800-1416176167_thumb.jpeg

post-503-0-26551300-1416176260_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

SKINNING THE WOLVES (James O'Barr, Jim Terry)

CURARE (James O'Bar, Antoine Dode)

 

"THERE ARE NO PROMISES TO BE MADE IN THE ENDING OF THINGS."

 

Twee nieuwe Crows, ook van IDW en uit de afprijsbakken...

 

Skinning speelt zich af in een concentratiekamp in negentienhonderdvijfenveertig. Vol bloed en geweld, met passend tekenwerk van Jim Terry. Doet me qua sfeer denken aan 30 D's OF N. Filmisch opgevat, functioneert goed.

 

De verrassing voor mij is CURARE. Dit is de True Detective uit de The Crow literatuur. Ook deels ghost story... Over een periode van jaren wordt hier het verhaal verteld van Joe Salk, een cop die de moord op een naamloos klein meisje tracht op te lossen. Mooi tekenwerk van de Franse tekenaar Antoine Dode. Tamelijk onder de indruk van deze.

 

Voila, tot zover mijn weekend tussen de kraaien. :)

 

De bovenste prent komt uit Skinning, de middelste uit Curare en nog een Curare cover door O'Barr.

post-503-0-98250200-1416177415_thumb.jpeg

post-503-0-25263700-1416177536_thumb.jpeg

post-503-0-36446200-1416177648_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Gisteravond begonnen aan The Four Horsemen Of The Apocalypse van Bisley. Weer een compleet andere stijl van Bisley (hoeveel stijlen heeft hij wel??). Heel erg duister getekend, ik heb er een extra leeslamp bij gehaald, anders was het bijna niet te lezen :D

Het is erg tof, kort gezegd een soort van tempelier vertrekt naar de hel om de vier ruiters van de apocalypse tegen te houden om zo de ondergang van de wereld te stoppen. Erg sfeervol, bloederig, leuk verhaal en tof getekend.

 

post-531-0-03226700-1416385481_thumb.jpg post-531-0-41770400-1416385482_thumb.jpg post-531-0-41238600-1416385484_thumb.jpg post-531-0-78305400-1416385487_thumb.jpg

Link naar reactie

"THE CENOBITES PROVIDED ME WITH WHAT THEY HAD PROMISED; "PLEASURE BEYOND MY WILDEST DREAMS." I'M SURPRISED THEY DIDN'T LAUGH AT MY EXPECTATIONS."

 

Ook weer leutige verhaaltjes. Er doen eigenlijk verrassend weinig Cenobites in mee. In de meeste vertelseltjes komt er sporadisch een opduiken, in sommige zelfs geen. Maar dat bederft de pret niet.

post-503-0-97988200-1416435098_thumb.jpeg

post-503-0-85413200-1416435156_thumb.jpg

post-503-0-29935600-1416435178_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

NEW AVENGERS VOL.4: A PERFECT WORLD

OMFG, waarom leest niemand hier dit. Of waarom spreekt niemand hierover. Dit is meesterlijk, dit is gedoemd om een klassieker te worden, dit is al het goede aan comics en nog meer... Hickman is een fucking genie. Dit is een epische Griekse tragedie, waar geen enkele van de personages ongeschonden uitkomt. Waar onmogelijke keuzes gemaakt worden.

LEES DIT, godverdomme!!!!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...