Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Zero vol 2 At the Heart of it All zeer graag gelezen maar niet veel van begrepen omdat ik de vorige niet herlezen heb.

 

BPRD Hell on Earth vol 9 The Reign of the Black Flame ... pfff. Ik begin het beu te worden. De reeks lijkt wel verworden tot een komische soap : onnodig grappig proberen zijn en op het einde van het boek is het verhaal niks opgeschoten.

Link naar reactie

I kill Giants herlezen

 

 

 

geweldig boek, over een wat anders meisje (dat geïnteresseerd is in johnny cash en lord of the rings ipv rihianna en twilight) dat met zichzelf en haar zieke moeder kampt.

 

symbool voor haar problemen en angst zijn titanen waartegen ze in haar fantasie tegen vecht.

 

 

 

Qua symboliek staat dit dicht tegen 3 shadows van pedrosa (voor mij nog steeds de enige echt volledig geslaagde pedrosa). Misschien komt dit zelfs nog iets harder binnen.

 

 

 

5/5 klassieker!

Link naar reactie

Deze kun je onderbrengen bij FAT FICTION. :)

 

ANATOMY OF A CRIME, THE LEAGUE OF FATTIES, REQUIEM FOR A HEAYWEIGHT, THE EAT OF THE NIGHT, THE MAGNIFICENT OBSESSION, THE BAZOOKA, FAT CHRISTMAS, FAT FATHERS... Acht verhalen over hoe vreten tot misdaad kan leiden. :) :) :)

 

Wreetwedstrijden, legaal en illegaal, in alle mogelijke vormen. Letterlijk van alles wordt er opgepeuzeld. Tot nu toe de grappigste van alle JD's die ik las.

post-503-0-98362200-1411853038_thumb.jpeg

post-503-0-17610700-1411853088_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Hope - same as religion - it's all just mental illness.

 

Those in power who control the resources have moved themselves away from the general population cutting themselves off from the faces of the dying poor, they are unwilling to share and sinking into selfish debauchery.

 

Er is een probe teruggekeerd en geland ergens op het aardoppervlak. Dit tuig brengt waarschijnlijk informatie met zich mee over een bewoonbare planeet die als vervanging voor de kapotte Aarde kan dienen. Stel neemt haar onwillige zoon Marik mee op een zelfmoordmissie om die probe te vinden.

 

Ook dit derde nummer vind ik weer schitterend. Remender en Tocchini evoceren hier een exotische SF wereld... Het avontuur begint... Hier en daar kom ik eens een comic tegen die me dit gevoel weet te bezorgen. Few and far between...

post-503-0-11083700-1411858188_thumb.png

post-503-0-91815600-1411858402_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik hou van mensen kijken en in hun hoofd kruipen, dat was Alec ten top. Voor mij dan...

 

Zelf al een tijdje bezig in die twee "ultimate" collecties van Bruce Wayne murderer en fugitive. Het middenstuk duurde te lang, maar ik ben bijna door alles en de algemene conclusie is: goed geschreven, slechte tekeningen.

 

Next up: herlezen van BPRD. Van bij het begin...

Hoe meer achterstand ik heb, hoe meer zin ik krijg om old stuff opnieuw te lezen. Hbrains, they're weird...

Link naar reactie

undertow-vol-1-boatmans-call-tp.jpg

 

Steve Orlando schrijft een schitterend verhaal en laat het tekenwerk over aan ene Artyom Trakanov die het me vaak moeilijk maakt om te ontcijferen wat er op de pagina's gebeurt. Ik ben er zeker van dat ik een fan van deze reeks zou zijn moesten de tekeningen wat meer in de buurt komen van het niveau van Orlando's schrijfsels.  Nu leest het als een gemiste kans van jewelste. 

Waarover gaat dat eigenlijk, Koen? Wat is de rode draad? Ik heb er eens in gebladerd en ik zie mensen die onder water leven??

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...