Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Over oude zeuren gesproken. ;)

Ik had de trade van Dicks door Ennis en McCreah al een paar doorbladerd maar telkens terug gelegd.
Soit, na een aangename en opbeurende werkdag toch maar snel de trade gaan kopen in de hoop iets te lezen in het genre van Hitman of The Demon, zijnde grappige en soms ontroerende comics.

Helaas, om het treffend uit te drukken, its a piece of shyte.


Volgende keer beter.

Link naar reactie

Over oude zeuren gesproken. ;)

 

Ik had de trade van Dicks door Ennis en McCreah al een paar doorbladerd maar telkens terug gelegd.

Soit, na een aangename en opbeurende werkdag toch maar snel de trade gaan kopen in de hoop iets te lezen in het genre van Hitman of The Demon, zijnde grappige en soms ontroerende comics.

 

Helaas, om het treffend uit te drukken, its a piece of shyte.

 

 

Volgende keer beter.

Dat had ik je kunnen vertellen.

@GD by the way: Ennis zelf is niet echt gek van zijn werk op Dredd. Uiteraard wordt het regelmatig vanonder het stof gehaald wegens de naam, maar het is niet wat je van een goed Dredd verhaal moet/mag verwachten. En ook: heb jij ECHT nog niks van Judge Anderson? That HAS to be remedied.

Calling Gojira!

Link naar reactie

Niet direct mijn favoriete cover... Het is Dex Parios die er op staat, niet Joey Ramone... Toch wel een stijlbreuk met de vorige Stumptowns. Ik zal moeten wennen aan Justin Greenwood zijn tekenwerk.

 

Anders wel graag gelezen, best origineel als eerste nummer. Uit het leven gegrepen, komt zeer menselijk over. Dex als doelman in een voetbalmatch, Dex als supporter van de Portland Timbers, Dex krijgt bier over zich, etc...

 

Koel!

post-503-0-87943300-1410819805_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Een meer realistische JD dan de lopende reeks van IDW, maar zeker niet slechter, vind deze zEEr spannend. Geschreven door Matt Smith, getekend door Simon Coleby. Year One is een beetje een ongelukkige titel. Het is geen origin verhaal, eerder iets dat gebeurde tijdens het eerste jaar dat Dredd Judge is.

 

Met realistischer bedoel ik vooral dat het realistischer getekend is.

post-503-0-39749300-1410899387_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Een meer realistische JD dan de lopende reeks van IDW, maar zeker niet slechter, vind deze zEEr spannend. Geschreven door Matt Smith, getekend door Simon Coleby. Year One is een beetje een ongelukkige titel. Het is geen origin verhaal, eerder iets dat gebeurde tijdens het eerste jaar dat Dredd Judge is.

 

Met realistischer bedoel ik vooral dat het realistischer getekend is.

Het wordt nog eens tijd. Gaze into the fist of dredd!
Link naar reactie

Heb die ook besteld en het was een aangename verrassing toen ik het boek in handen kreeg : wat een verzorgde uitgave.  De eerste pagina's waren voor mij wat wennen, maar na 5 minuutjes ging ik helemaal op in wat zich op de bladzijden afspeelde.  Heb 2u15 stilletjes in dit boek zitten lezen, totaal niet gewaar van de wereld rondom me, er was enkel 'The Nao of Brown'.  Er zijn te weinig strips als deze... 

 

Die laatste zin verwoordt perfect mijn gevoel na het lezen van The Nao of Brown:e002:

Link naar reactie

nao of brown moet hier nog toekomen, maar 't is niet omdat de hype rond graphic novels wat getemperd is, dat er geen goeie dingen meer verschijnen hoor.

ik heb de laatste weken wat gezocht op het net en deze heb ik reeds gelezen en uitstekend bevonden:

 

solonin

5 centimeter per second

 

deze ga ik me nog zeker in het kort bestellen of zijn reeds besteld:

 

nao of brown

utsubora - the story of a novelist

the garden of words (te verschijnen, zelfde auteur als 5cm/second)

a silent voice (te verschijjnen)

the arrival (shaun tan)

clan apis (hostler)

moving pictures (immomen)

the red diary

duncan the wonder dog

hopeless savages 3 volumes

 

al deze boeken zouden na grondig filter en opzoekwerk (ettelijke dagen toch wel) geweldig moeten zijn en ik ben te benieuwd om ze niet te bestellen. Een per een dus, ik laat weten wat ik ervan vond. kent iemand een van deze boeken? al gelezen? :)

Link naar reactie

een leeslint! kijk, dat vind ik nu steeds geweldig. ik moet eerlijk bekennen dat ik nederlandse uitgaves wat minder goed volg, dus die heb gemist, morgen eens opzoeken/bestellen.

 

en 't is nu niet omdat het lijstje van mij komt, maar dat lijstje is er echt eentje om in het oog te houden (en jullie op kosten te jagen).

alle boeken zouden tot het kruin behoren van pakweg de laatste 5 jaar. op de laatste 2 na allemaal oneshots, dus dat is ook eens leuk om af te wisselen met lange reeksen.

de eerste twee zijn me in elk geval al prima bevallen. de rest post ik nog wel, beetje bij beetje de volgende maanden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...