Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Veel mensen durven blijkbaar niet meer posten in het comicsforum ;):P

Waarom is me niet duidelijk.

Op het hoofdforum worden nu bijna meer comics besproken dan hier. Een goeie evolutie voor de comics, en ons jarenlange missionariswerk :) werpt vruchten af op het hoofdforum, jammer voor het comicsforum dat daar niet wat meer volk komt. :P

Omdat ik nu eenmaal nen ambetanten ben, zet ik hier enkele links.

 

Finder http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/51-strip-van-de-dag/?p=133106

 

Batman (nl) http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/51-strip-van-de-dag/?p=132725

 

Courtney C & Saga http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/51-strip-van-de-dag/?p=134610

 

Walking Dead (nl) http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/51-strip-van-de-dag/?p=134643

 

The Massive http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/51-strip-van-de-dag/?p=134733

 

Freakangels http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/51-strip-van-de-dag/?p=135101

 

En dat is alleen maar de drie laatste pagina’s van Strip van de Dag. :P

Link naar reactie

ik kom op beiden, maar copy/paste is soms zo stom...

 

enfin: the massive gelezen (deel 1 en de helft van deel 2) en ik vind het totnogtoe wel erg goed.

 

met natte aap ben ik het ook al niet eens: transmetroplitan is een grensverleggend werk, goed vanaf comic 1 tot de laatste. Zeker in mijn top 15 comics all time.

Ja, ik zie net dat hij op basis van 20 blz Finder ook de grootste bucht ooit vindt. Een saga van 1200 pagina's of meer en na 20 blz, geeft hij het op.

Laat die zever dan maar op het hoofdforum staan, Kuzuri. Dan wordt ons elitaire stukje van dit forum niet bevuild. 

:P  :P

Link naar reactie

the nao of brown is al van 2012, wat raar dat het nu pas opgepikt wordt he? 

 

ik ben trouwens - naar aanleiding van iemand die hier zei - dat de graphic novel wat gedaan was, denk aan de tijden van blackets, black hole, its a good life if you don't weaken, enz. eens gaan zoeken en behalve dit boek heb ik er nog een pareltje of 4 gevonden en besteld.

 

(even een kontiki-tje doen nu):

 

later meer! :P

Link naar reactie

Ik vond het alleszins een openbaring. Straf verhaal en prachtige tekeningen ... Momenteel lees ik een andere uitgave van Self Made Hero, The Park van Oscar Zarate. Blijkbaar is de Britse stripscene toch niet helemaal uitgeweken naar de VS  :e002:

Ik twijfel er niet aan dat dat goeie strips zijn, maar ik kies andere zaken uit de grote hoop uitgaven die er verschijnen. :)

Midden de jaren '00 heb ik hopen zo'n strips gelezen (zo'n is niet negatief bedoeld), maar toen kwam ik tot het besluit dat ik me meer amuseer met andere (euh) genres (?). Ieder het zijne ;)

Link naar reactie

18948779.jpg

Wolverine & the X-Men by Jason Aaron Omnibus

 

Dit is met momenten zééér leuk (vooral in het begin en 't einde).  Tussenin moet het wat aan kwaliteit inboeten door onder andere een cross-over en nog wat gebeurtenissen uit andere X-Men-reeksen.  Over het algemeen vond ik het wel leuk maar niet meer dan dat.  Weg ermee... 

 

Ook plaats te kort ? ;)

Link naar reactie

Yep... Vroeger zou ik het hebben laten staan in de kast maar het plaatstekort maakt mensen kritischer...  

 

 

:)

Binnenkort ga ik ook nog eens een hoop superhero opkuisen om plaats te maken voor Avatar/Boom!/Image/enz.

Ik heb dat allemaal zeer graag gelezen, maar herlezen zit er toch niet in, en dat staat dan toch maar stof te vergaren en plaats in te nemen...

Link naar reactie

Wolverine & the X-Men hou ik toch ook nog bij. Het was inderdaad behoorlijk onevenwichtig door de verschillende cross-overs, maar de topmomenten waren voor mij alleszins top genoeg om de boeken te houden ...

 

En wat het verschil in smaken betreft: super! Ik vind dat net zo leuk aan dit forum, dat er totaal verschillende dingen langs komen. Vele dingen zijn niet mijn ding, maar net die variatie maakt een forum interessant.

 

Ik heb eens grote kuis gehouden in mijn reeksen van Hermann. Vroeger was dat mijn god, maar die one-shots van de laatste jaren mogen nu toch wel eens de deur uit. :e002:

Link naar reactie

Ik hou hem, ondanks het plaatsgebrek. Ik vond het redelijk standvast van kwaliteit met enkele uitschieters naar boven toe. Ik heb bv de annual met KID GLADIATOR in de hoofdrol erg sterk.

Wat de tekeningen betreft vind ik het spijtig dat Bachalo niet meer deed, maar soit, daarna zat hij op uncanny.

 

Ik ben geen fan van Bachalo zoals-ie nu tekent. Dat is waarschijnlijk voor een groot deel de reden dat ik Unc. X niet gelezen krijg. Dat en de vele tekst van Bendis natuurlijk.

Link naar reactie

Wolverine & the X-Men hou ik toch ook nog bij. Het was inderdaad behoorlijk onevenwichtig door de verschillende cross-overs, maar de topmomenten waren voor mij alleszins top genoeg om de boeken te houden ...

 

En wat het verschil in smaken betreft: super! Ik vind dat net zo leuk aan dit forum, dat er totaal verschillende dingen langs komen. Vele dingen zijn niet mijn ding, maar net die variatie maakt een forum interessant.

 

Ik heb eens grote kuis gehouden in mijn reeksen van Hermann. Vroeger was dat mijn god, maar die one-shots van de laatste jaren mogen nu toch wel eens de deur uit. :e002:

Hermann heb ik lang geleden al eens opgekuist, net als (kuch) 95 % van de rest van mijn euro strips.

Van Hermann heb ik nu alleen nog Jeremiah, alhoewel dat ook al lang niet meer is wat het ooit was, en Torens van Schemerwoude (de 10 Torens dus, de rest las ik, maar heb ik niet gehouden).

Link naar reactie

Hermann heb ik lang geleden al eens opgekuist, net als (kuch) 95 % van de rest van mijn euro strips.

Van Hermann heb ik nu alleen nog Jeremiah, alhoewel dat ook al lang niet meer is wat het ooit was, en Torens van Schemerwoude (de 10 Torens dus, de rest las ik, maar heb ik niet gehouden).

 

jeremiah (eerste 17) en torens van schemerwoude is ook het beste van hem. die vind ik nog steeds relevant

Link naar reactie

Oorspronkelijk van bij Editions Delcourt en nu in het Engels te verkrijgen bij Titan Comics.

 

Deze VOID is me zeer goed bevallen en dit niet alleen door het tekenwerk van Sean Phillips. Het leest een beetje als een Aliens verhaal, maar het gaat meer de psychologische toer op.

 

ONE SHIP. TWO SURVIVORS. NO ESCAPE. Kort maar krachtig! ;)

Heb 'm ook maar besteld. http://www.newsarama.com/22088-sean-phillips-goes-to-space-prison-in-void.html

 

Void-1-1.jpg

 

 

Void-1-2.jpg

Link naar reactie

Winter Soldier 1-3 (Brubaker)

De laatste reeks die Brubaker schreef voor Marvel met gastoptredens van Captain America, Nick Fury, Daredevil, Hawkeye, Wolverine.

Bucky en Black Widow jagen op 3 sleeper agents die Bucky als de Winter Soldier heeft opgeleid. Heel donker, maar beetje doorsnee verhaal. Brubaker heeft het al spannender en beter geschreven + ik ben niet zo'n fan van het tekenwerk van Butch Guice. Brubaker eindigt op een perfect punt voor een doorstart van Winter Soldier waardoor het voor mij te gefabriceerd overkomt.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Zoals elk jaar in september, een zonnige vrijdagmiddag : tijd voor de nieuwe The Walking Dead HC. Ongelofelijk dat er weeral een jaar voorbij is...

Soit, ik heb Book Ten weer zeer graag gelezen. Het tweede deel van het boek was misschien wel wat chaotisch verteld, maar het is dan ook oorlog.

Wachten op het vervolg... want de oorlog is nog maar begonnen.

Link naar reactie

Zoals elk jaar in september, een zonnige vrijdagmiddag : tijd voor de nieuwe The Walking Dead HC. Ongelofelijk dat er weeral een jaar voorbij is...

Soit, ik heb Book Ten weer zeer graag gelezen. Het tweede deel van het boek was misschien wel wat chaotisch verteld, maar het is dan ook oorlog.

Wachten op het vervolg... want de oorlog is nog maar begonnen.

Link naar reactie

Void - Was wel okee. Ik hoopte dat het beter zou zijn, maar ik had al gezien op franse review sites dat het verhaal niet al te veel voorstelt. En dat klopt. Je krijgt er wel een beetje een claustrofobisch idee bij als je dit boek leest. Als je de film Sunshine kent dan begrijp je wat ik bedoel. Nog een aardig bedoelde twist aan het eind van het verhaal, maar als je een beetje oplet dan had je dit na het lezen van de eerste paar pagina's ook kunnen raden. De tekening zijn prima, niet Phillips' beste werk, maar versterkt de sfeer van het boek goed.

 

The Fade Out #1 - Meer Phillips, maar nu gelukkig weer met Brubaker. Wat een gaaf begin zeg! Alle ingrediënten zijn weer aanwezig om een knaller van een serie te worden. Een man die na een lange nacht doorhalen wakker wordt en niet weet waar hij is of wat hij heeft uitgespookt de nacht ervoor. Op onderzoek vind hij ineens het lichaam van een prachtige actrice... het dode lichaam welteverstaan. Natuurlijk gaat hij dit niet aangeven bij de politie... Zoals ik al zei alle ingrediënten voor een nieuwe topreeks. Ik ga dit toch wel in singles blijven kopen. De verhalen achterin zijn toch wel erg leuk om te lezen en niet in de bundelingen opgenomen.

 

The Bus - Leuke absurde verhaaltjes telkens van 1 pagina. Met plezier gelezen.

 

Jaybird - Ook in Finland maken ze strips en dat heeft Dark Horse ook ontdekt. Althans dit ene boek hebben ze vertaald. Ik vraag me soms af hoe sommige uitgevers Europees werk selecteren, er is wel beter te vinden. Neemt niet weg dat dit een zeer onderhoudenen verhaal is. Een erg bang vogeltje zorgt voor zijn bedlegerige moeder. Hij is zo bang omdat zijn moeder hem verhalen vertelt over de wereld buiten het huis. Daar zouden alleen maar slechte vogels wonen, eropuit om hem en zijn moeder de ogen uit te pikken en af te maken. Daarom zijn alle ramen van het huis met planken dichtgetimmerd. De strip is prachtig getekend en laat zien wat angst met je kan doen. Hoe het gedrag kan beïnvloeden en welke acties leiden wanneer iemand uit angst handelt. Ik weet niet of de Finse schrijvers het boek hebben geschreven als een aanklacht op bepaalde maatschappelijk stromingen, maar zo heb ik het wel opgevat. Zeer geslaagd werk, dat wel in 15 minuten uitgelezen is, aangezien er zo'n 10 tekstballonnen instaan.

 

Shoplifter - Zeer geslaagd werk van Michael Cho. Het hoofdpersonage Corinna is een jonge vrouw in haar midtwenties. Afgestudeerd in engelse taal- en letterkunde en werkzaam in de advertising. Heeft ze daar nu al die jaren voor gestudeerd? Het enige dat haar een kick geeft is door iedere dag iets te jatten uit de supermarkt waar ze altijd haar inkopen doet. Zeer de moeite waard en bovendien prachtig getekend. Op tcj.com staat een uitgebreide review die je ook zou moeten lezen.

Link naar reactie

Een bloemlezing van Judge Dredd verhalen die Garth Ennis schreef. Emerald Isle, First Of Many, Almighty Dredd, A Magic Place, Innocents Abroad, Raider, Snow Storm en When Irish Pies Are Smiling. Allemaal schoon getekend. Het meest serieuze verhaal, A Magic Place, las ik het liefst. De andere zijn meer gevuld met de typische Ennis humor, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze slecht zijn.

 

Graag gelezen.

post-503-0-02866100-1410638926_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The People Inside - Prachtige literaire strip over het leven van 24 personen. Iedere dubbele pagina is gerasterd in 24 vlakken. Elk van de personages is vervolgens de hoofdpersoon in zijn eigen vlak. Soms komen de personages samen en worden twee vlakken samengevoegd, maar op andere momenten splitsen ze weer door scheiding, dood etc. Erg mooi hoe Ray Fawkes het verhaal van deze mensen op deze wijze verteld. Er is veel liefde (hetero en homo), haat, wraak, melancholie, eenzaamheid en geluk. Wanneer het leven van een personage eindigt wordt het vakje zwart. Het leven gaat natuurlijk verder en dus ook het leven in de andere vlakken. Dit is echt kwaliteit! En een van de betere werken die ik dit jaar heb gelezen. Aanrader.

 

The-People-Inside-Page-020-6c163.jpgThe-People-Inside-Page-021-3e223.jpg

Link naar reactie

How To Be Happy - Dit is geen zelfhulp boek over hoe je gelukkig en blij kunt worden. Dat zegt Eleanor Davis, de scenarist/tekenaar in een opmerking aan het begin van dit boek. Dan weten we dat ook weer. De rest van het boek is net zo vreemd. How To Be Happy is een verzameling korte verhalen, de ene nog meer bizar dan de ander over het leven. Dat betekent dat er niet veel verhalen bij zijn met een duidelijke begin en einde en dat maakt het ook meteen weer interessant om over na te denken en te herlezen. Zo is er een groep zussen die een vos villen. Een man en een vrouw Adam en Eva, die een communie in het bos hebben gesticht die op zoek zijn naar het ultieme. Echter om dat te bereiken worden de regels binnen de commune steeds verder aangepast/verscherpt. Verder nog een groep mensen die een cursus doen om weer te kunnen huilen... etc. etc. De tekenstijl is net zo divers als het soort en het aantal verhalen dat in het boek is opgenomen. Werkelijk prachtig! Erg goed debuut, maar wel voor de liefhebber.

 

Link naar reactie

BLOODY MARY... Een vreemde keuze van titel voor iets wat origineel FISTFUL OF BLOOD noemt en waar zelfs helemaal geen personage in meedoet dat Mary heet... Soit, het is nu dus ook in het Frans te krijgen, of op zijn minst is dit een nieuwe uitgave. Ik heb ergens het origineel wel liggen, maar kocht deze HC omdat hier werd gekozen voor het comic formaat, unlike het origineel dat het magazine formaat had. Persoonlijk vind ik dat het met deze nieuwe uitgave beter uit de verf komt.

 

Dit is een soortement van Western, eentje die van Sergio Leone had kunnen zijn, maar welke hij dus nooit maakte. Misschien een beetje als High Planes Drifter, met een vrouw als Eastwood van dienst en zombies en vampieren er in verwerkt. Geschreven door Kevin Eastman en getekend door Simon Bisley...

 

Ik kan begrijpen dat niet iedereen hier warm voor loopt, maar voor mij is dit een klassieker.

post-503-0-30291100-1410700026_thumb.jpeg

post-503-0-76914400-1410700083_thumb.jpeg

post-503-0-92916600-1410701768_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...