Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik las aan de zee (zondag was dat) het eerste volume van NEW Lone Wolf en Cub.

Oh, it was glorious to be back there!

Hideki Mori is een voortreffelijke opvolger voor Goseki Kojima. Ik ga niet beginnen over "maar kan er niet aan tippen"

want zowel in tekenwerk, layouts als vertelstijl valt er niks aan te merken. De sfeer is er meteen alsof er geen 10 jaar

(of weet ik veel hoelang het was sinds het laatste LW&C volume) is gepasseerd sinds ik het las.

Het verhaal gaat ook gewoon 5 minuten na dat laatste verhaal verder, I love it!

Als ik een minpunt moet opsommen: de cover doet me weinig en de kleuren doen te hard aan Malibu denken om goed te zijn.

Een hele stap naar beneden na Miller/Wagner/Sienkiewicsz/Ploog et. al. Maar dat is 1 prent op een goeie 200 pg.

Het formaat is ook wat groter dan de mini- LW&C tankobon, dus alle zageventen die daar indertijd problemen mee hadden:

je hebt geen excuus!

Link naar reactie

Nooit gedacht dat ik nog enthousiast zou zijn over iets dat Jason Aaron geschreven heeft...

Wolverine and the X-Men is the shizzle, maatjes. Grappig en die personages zijn leuk om te volgen.

Oooo en hoe hard hou ik van Chris Bachalo, ik kan uren naar zijn tekeningen blijven kijken, zo schuune en zo schuune gekleurd...

Nick Bradshaw ligt mij niet, Wolverine ziet er uit als de Marshmallow dude.

 

chris-bachalo-wolverine-and-the-x-men-0a

Link naar reactie

Vanmorgen Kingsman: The Secret Service gelezen van Mark Miller, Dave Gibbons en Matthew Vaughn. Een parodie op de James Bond maar dan leuk, waarin een geheim agent Harry zijn neef (een rebellende tiener) op wilt leiden tot geheim agent. Met het uitstekende tekenwerk van Dave Gibbons, en veel actie ala Kickass is dit absoluut een aanrader. Gaat er toch soms hard aan toe :)

 

post-531-0-30187200-1409311224_thumb.jpg

 

post-531-0-50628700-1409311222_thumb.jpg

 

post-531-0-69781200-1409311223_thumb.jpg

 

Laat de film maar komen!

 

Link naar reactie

deadly class tpb 1

 

big fun. toch wel bangelijk welke goeie spullen image allemaal uitbrengt

Heb je helemaal gelijk in. Het valt mij ook op hoeveel werk van Rick Remender er verschijnt:

Deadly Class, Low, Black Science en daarnaast zijn werk voor Marvel als Uncanny Avengers etc.

Link naar reactie

X-MEN: BLANK GENERATION en RECKLESS ABONDONMENT

Beide geschreven door Brian Wood. Allez, behalve dan 4 van de 6 nummers in die tweede bundel.

Goed, maar vrijblijvend. Wat de bundels toch nog beter dan normaal maakt, is dat Pixie er ietwat op de voorgrond kan treden, maar dat gebeurde eerder al beter (rond de periode van X-Infernus).

Over de vier nummers geschreven door Seth Peck in de tweede bundel ga ik zwijgen...

Het ware beter geweest dat die twee issues van Wood in de tweede bundel tezamen met de rest waren gebundeld.

Link naar reactie

Daredevil: Wake Up (Bendis en Mack)

Ik had die bundel indertijd overgeslagen, maar omdat End of Days hiernaar verwees, toch eens opgezocht. Het gaat over Ben Urich zijn onderzoek naar een gevecht tussen Daredevil en C-villain Leap Frog. Leap Frog is verdwenen en zijn getraumatiseerd zoontje heeft iets gezien. Kleinschalig verhaal, maar goed en Bendis maakt de cirkel rond in End of Days.

 

Spiderman 618-620: Mysterioso (Martin en Slott)

Ik zocht vooral naar werk van Marcos Martin (geweldige tekenaar). Dit was best leuk, maar me aanzetten om meer Spiderman te kopen v Slott doet het niet. Mysterio is terug en de maffia is er ook bij betrokken.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Daredevil: Wake Up (Bendis en Mack)

Ik had die bundel indertijd overgeslagen, maar omdat End of Days hiernaar verwees, toch eens opgezocht. Het gaat over Ben Urich zijn onderzoek naar een gevecht tussen Daredevil en C-villain Leap Frog. Leap Frog is verdwenen en zijn getraumatiseerd zoontje heeft iets gezien. Kleinschalig verhaal, maar goed en Bendis maakt de cirkel rond in End of Days.

 

Spiderman 618-620: Mysterioso (Martin en Slott)

Ik zocht vooral naar werk van Marcos Martin (geweldige tekenaar). Dit was best leuk, maar me aanzetten om meer Spiderman te kopen v Slott doet het niet. Mysterio is terug en de maffia is er ook bij betrokken.

Link naar reactie

Stitched 1 t/m 7 gelezen. Origineel verhaal van Ennis, bewerkt en getekend door Wolfer. Gaat over door zwarte magie gecreeerde mummys die actief blijven door het geluid van steentjes in blikjes (no kidding). Deze zijn door zwarte geklede jihad strijders/mensen handelaren in het leven geroepen. Een groep millitairen bestaande uit britten en een paar Amerikanen (overlevenden van een verongelukte helicopter), worden door deze mummy's belaagd.

Goed geschreven en leest leuk weg, niet zo smerig zoals crossed al komt het wel in de buurt.

Altijd wel leuk om te zien dat er in bijna elke Ennis comic iemand zijn onderkaak verliest. :)

 

post-531-0-93077400-1409643635_thumb.jpg

 

post-531-0-84749400-1409643641_thumb.jpg

Link naar reactie

The endless insomnia broke tonight, albeit only briefly. I rose in that other place, adrift on a shore under a perfect-blue sky. The waves began crashing down on me, throwing me helplessly into the rocky coast. I was holding the children against me, as tightly as I could... But the waves were more than water. Littered with arms, legs and torsos... Bloodless and long dead. I was drug low, churning without air, in total panic. When I came to the children were gone. Only a sea of dismembered corpses remaining...

 

LOW door Remender en Tocchini, het is SF, de eerste twee nummers gelezen, persoonlijk vind ik dit verre van mis.

 

Soundtrack:

-Blood Of Kingu: Dark Star On The Right Horn Of The Crescent Moon

post-503-0-16044000-1409870334_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Oorspronkelijk van bij Editions Delcourt en nu in het Engels te verkrijgen bij Titan Comics.

 

Deze VOID is me zeer goed bevallen en dit niet alleen door het tekenwerk van Sean Phillips. Het leest een beetje als een Aliens verhaal, maar het gaat meer de psychologische toer op.

 

ONE SHIP. TWO SURVIVORS. NO ESCAPE. Kort maar krachtig! ;)

post-503-0-45042400-1410123176_thumb.jpeg

post-503-0-39457000-1410123269_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Nu maakt ge me weer nieuwsgierig naar Stiched... Ik had indertijd deel 1 besteld, maar toen toch maar niet gekocht.

 

Ik heb dit weekend tussen Sons of Anarchy S6 door The Unknown en The Unknown : The Devil Made Flesh eens herlezen, van Waid en Minck (ik mis m hier nog steeds). Twee goeie strips. Op het einde van The Devil Made Flesh is het duidelijk dat het verhaal nog niet gedaan was, alhoewel elke TPB een afgerond verhaal heeft. Maar door het jammerlijk overlijden van Minck is er geen vervolg meer gekomen. Mincks tekeningen zijn trouwens prachtig in deze strips.

Ik begrijp het, dat er geen vervolg meer op komt, maar ik zou het toch ook niet erg vinden mocht men beslissen de reeks wel verder te zetten. Het zou natuurlijk moeilijk zijn om een tekenaar te vinden die dezelfde sfeer zou kunnen creëeren als Minck, maar ik zou het niet zien als een gebrek aan respect voor Minck als de reeks zou worden verder gezet.

Toen ik in The Devil Made Flesh aan de blz kwam met de kleine Enterprise, moest ik weer glimlachen en denken aan ons gesprekje (hier) op de ouwe Reep. En de blz in de grot, deed me ook terugdenken aan het gesprek in de Zeverthread indertijd. :)

 

Vier blz uit The Devil Made Flesh. Klikken, tis een grote afbeelding. Edit : tiens, het was een grote afbeelding. What happened ?

Edit bis : dan maar de link ook http://media.aintitcool.com/media/legacy/images2009/comics/column09/unknown2p2.JPG

post-585-0-31040600-1410182878_thumb.jpg

Link naar reactie

We are all the same mass of energy, experiencing our individual lives subjectively, and this force is eternal, which means there is no death and life is just a dream.

-William Hicks-

 

Naast Death, Mortis, Fire en Fear komen hier nog enkele andere Dark Judges opduiken. Ze heten Choke, Burroughs, Skinner, Fistula, Sleep, Stigmata, Sludge en Blank. Er wordt afgezien in Sector One van Mega-City One! Een beetje hyperkinetisch allemaal, maar dit geeft goed vaart aan het verhaal.

 

THE AMERICAN WAY OF DEATH, alweer het vijfde volume in de JUDGE DREDD reeks van IDW, heb ik wederom graag gelezen. Wat de oude JD ook moge zijn, deze van Duane Swierczynski en Nelson Daniel heeft ook recht op bestaan. Wie het niet ziet zitten om gans de rimram van vroeger erop na te slaan, krijgt hiermee ook de kans om eens wat JD te lezen.

 

Wat mij betreft is dit een frisse NIEUWE start! Met alle respect voor wat vroeger was...

 

Soundtrack:

-Origin: Omnipresent

-Dictated: The Deceived

post-503-0-76280600-1410209749_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Toevallig vorige week en weekend eens de negen albums van ZODIAK herlezen, de krantenstrip die Minck maakte met Willem Ritstier. Dat was een aangenaam weerzien na al die jaren. Een mooie reeks, las het toen graag en nu ook weer. Jammer dat dit ergens niet de waardering krijgt die het verdient.

 

Leuk is het feit dat helemaal op het eind van Zodiak een meisje voorbij komt gereden dat Tom en Caren een lift geeft richting Amsterdam. De naam van het meisje is Nicky Saxx.

 

Ook de Nederlandse versie van THE UNKNOWN herlezen. Het zal wel altijd unknown blijven hoe dit ging eindigen...

post-503-0-54253700-1410212612_thumb.jpeg

post-503-0-41057200-1410212648_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Nao of Brown (Glyn Dillon - 2012 - Self Made Hero)

 

Af en toe lees je als doorwinterd liefhebber nog eens een strip die je gemoed vol laat lopen, die je nog eens een straf shot van die stripenergie bezorgd, zoals dat vooral voorbehouden lijkt aan eerste leeservaringen. The Nao of Brown heeft dit voor mekaar gekregen bij mij, heerlijk! Nao Brown is een jonge, mooie vrouw die echter lijdt aan een obsessieve-compulsieve stoornis. Hoe Glyn Dillon (broer van tekenaar Steve Dillon) die innerlijke spanningen en twijfels weergeeft, is echt wel knap! Hij maakt van Nao Brown echt een mens van vlees en bloed, met alle nuances die daarbij horen. Deze strip wil ik echt wel aanraden aan iedereen, wellicht is het een stijl van verhaal die niet bij veel vertaaluitgevers goed zal liggen. Of zou het nieuwe Scratch Books hier geen graten in zien ... ?  :e012:

 

the-nao-of-brown.jpg 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...