Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

18630542.jpg

 

Damn... licht teleurgesteld sloeg ik dit boek dicht. Ik ben verzot op 'Lost at Sea', hevig fan van de 'Scott Pilgrim'-boekjes (en de film) maar dit... is oké... gewoon oké. De tekeningen zien er beter uit, de toegevoegde kleurtjes zijn zeer mooi. Ik heb het boek in één lezing verslonden maar het verhaal valt uiteindelijk toch wat tegen.

Oei. Mijn exemplaar komt, als alles goed gaat, morgen eindelijk binnen. Ik kijk er erg naar uit maar nu doe je me twijfelen.

 

Ach, ik ga je dan achteraf gewoon ongelijk geven [emoji3]

Link naar reactie

LoEG: Nemo: Roses of Berlin

 

nemorob.jpg

Net zoals het andere deel (Heart of ice) vind ik dit weer een zéér leuk boekje.

 

Mijn maatstaf is eenvoudig: wil ik na het lezen van een League of Extraordinary Gentlemen bundel meer lezen van de dingen die er in verwerkt zijn, dan is het goed. En Roses of Berlin is dus goed want ik ga Metropolis nog eens bekijken en op zoek gaan naar wat goedkope Jules Verne (Robur) boeken.

 

Volgens andere maatstaven is het misschien niet zo goed. Het zijn geen diep uitgewerkte karakters, een dertien in het dozijn scenario, wat gratuite tetten (als zoiets eigenlijk wel kan  :e012: ), ... maar het hoeft allemaal niet zo complex te zijn. Het is pretentieloze pret voor me.

 

Er zitten weer verwijzingen in naar van alles -maar in tegenstelling tot Century vind ik het goed gedoseerd. 

 

 

Misschien wel irritant voor sommigen: Achtung! Man spricht Deutsch! en ook een beetje Frans. Het komt er op neer dat de personages hun eigen taal spreken (dus niet met haakjes er rond maar gewoon 'echt' Duits of Frans). Het stoort me niet omdat ik beide talen voldoende beheers om een strippie te lezen, maar echt veel brengt het niet bij. Ik weet dat sommigen een "Schweinhund" of "Gott in Himmel" als bovengrens ervaren van wat in een Engelstalige boekje mag, maar eigenlijk vind ik dat even hinderlijk.

 

 

Dus kort: weer een leuke Nemo, laat er meer komen!

Link naar reactie

Locke & Key uitgelezen: ik vond het al goed maar dankzij de laatste bundel vind het nog beter!

 

De tekenstijl vond ik niet zo aangenaam in het begin, maar het begint met te dagen dat dit zowel een horrorstrip is als een strip over opgroeien is!

(kun je het best zien als je kijkt hoe Tyler getekend werd in het begin en op het einde...)

 

 

Dus: ik ga met plezier nog eens de volledige reeks lezen en kijken wat ik allemaal gemist heb!

Link naar reactie

Misschien ben ik te negatief...ben benieuwd naar jouw mening.

 

Het zal nog eventjes duren. :-(

Vandaag mailtje gekregen:

 

'Wij zijn helaas niet in staat om onderstaand(e) artikel(en) uit uw bestelling met bestelnummer 8332818460 te sturen. De leverancier bleek niet in staat om genoemd(e) artikel(en) te leveren. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Artikel: Seconds - Bryan Lee O'Malley 

Aantal: 1 '

Link naar reactie

Disenchanted uitgelezen, echt leuk. Een soort hedendaagse sprookjesstad onder London met elfjes goblins en andere wezens met de nodige drugs, drank en criminaliteit problemen. Aanrader!

Ik heb Disenchanted ook graag gelezen. Moest het wel allemaal eerst even gewoon worden, al die rassen en personages, en het feit dat het geen gewone fantasy is ;)

Link naar reactie

God is Dead volume 1

Ik begon eraan vol ongeloof (heh) wegens : er gebeurt heel snel nogal heel veel, en het is een beetje over the top ;) maar mijn ongeloof (heh) maakte al vlug plaats voor plezier. Ja, this was big fun. Misschien geen hoogstaande Literatuur, maar ik heb m zeer graag gelezen.

Het verhaal : de Goden zijn terug, en de verschillende pantheons voeren strijd onder elkaar om de wereld te beheersen. Enkele wetenschappers willen zelf een God creëren om de Goden te stoppen. Eén en ander gaat natuurlijk niet zoals gepland.

Of zoals hun beschermer het zo mooi zegt tegen zijn dochter wanneer zij hem om vertrouwen vraagt, maar hij de bui al ziet hangen : "Trusted a fart once, Gaby. Shit all over myself."

 

Fun ! :)

post-585-0-93786900-1408123907_thumb.jpeg

Link naar reactie

Suicide Risk vol. 1 : Grudge War

 

Tegen betaling kan je je op de zwarte markt superpowers kopen. Echter, de meeste 'superheroes' houden het niet lang vol en worden nogal vlug 'supervillains'. De politie staat machteloos.

Na een zoveelste afslachting van agenten en burgers, trekt politieagent Leo Winters op onderzoek uit, en koopt zichzelf powers. Het loopt niet van een leien dakje, maar al doende leert men. Alleen jammer dat hij zijn familie ook in gevaar brengt...

 

Mike Carey geeft in dit eerste deel (4 comics) nog niet veel prijs, maar hij vertelt wel een volledig verhaal, en hij maakt me erg nieuwsgierig naar het vervolg. De tekeningen van Elena Casagrande vind ik mooi.

post-585-0-46927400-1408205451_thumb.jpeg

post-585-0-19021000-1408205466_thumb.jpeg

Link naar reactie

Goliath — Tom Gauld

 

De reus Goliath is een Filistijn. Hij is groot, maar geen vechter. Hij verkiest administratief werk boven het fysieke geweld. Maar door zijn abnormale grootte wordt hij door de koning aangesteld als "kampioen van de Filistijnen". Het is een psychologisch gevecht. Goliath wordt gevraagd tweemaal daags naar de grens met Israël te gaan en te roepen dat hij hen uitdaagt tegen hem te vechten. Wekenlang komt er niemand. Goliath wil niet vechten. 

Maar dan komt David.. 

 

Tom Gauld is een Schotse illustrator. Zijn tekeningen zijn als etsen, zo ambachtelijk en als kunst, zo versimpeld. We kennen het verhaal van David vs. Goliath, maar niet vanuit deze optiek, de optiek van de antiheld, de reus. 

Vorm en inhoud, prachtig. Prachtig, prachtig en hartverscheurend prachtig.

 

attachicon.gif6667973085_8249a832ea_m.jpg

 

ziet er heel boeiend uit, ik zal hem ook in huis halen als ik hem ind e winkel tegen kom

Link naar reactie

Na een iets te lange pauze STRAY BULLETS verder uitgelezen. Dit is gewoon een monument en behoort bijgevolg tot het beste wat comics te bieden heeft. Eerlijkshalve moet ik toegeven dat sommige issues me minder interesseerden dan andere, maar dat is maar normaal over zo'n lange run. De nummers die me minder lagen hadden één ding gemeen: geen Beth of Ginny. Ik ben dan ook blij dat de nieuwe reeks Ginny's verhaal verder vertelt (als ik het goed begrepen heb tenminste) want zij behoort to mijn favoriete personages ooit.

 

Nu ben ik bezig in EMERALD CITY OF OZ.

Link naar reactie

Ik ben 100% akkoord met je opinie over Stray Bullets. Dermee zal ik ook de vernieuwde kleinere bundels (eenmaal ze aan vol 3 zitten) ook aanschaffen en doe ik mijn omnibus cadeau aan iemand. Clearly, not you.

 

Net vol 4 van Batman, i.e. Zero Year Secret City gelezen. Sterk, zoals gewoonlijk, maar er zit een idiote denkfout in die zelfs mij in het gezicht sloeg. Jammer.

Link naar reactie

Suicide Risk vol. 2 : Nightmare Scenario is zéér goed !

Mike Carey maakt het nog mysterieuzer en maakt mij nog nieuwsgieriger naar het vervolg. Damn.

Goed getekend ook.

Gebeurt daar op het einde van vol 1 niet zoiets bizar met god-achtige wezens, in nogal een verhaalwending van 't 4e knoopsgat? Ik herinner me er niet zoveel meer van, maar wel dat ik helemaal niet te vinden was voor de richting die het verhaal tegen eind vol 1 insloeg.

edit: Casagrande is wel immens goed van tekeningen, eat your heart out, Staples.

Link naar reactie

Dat ligt hier ook op mij te wachten, hoera. Ik ben heel blij dat Wes Craig eindelijk erkend wordt voor het immense talent dat hij heeft. Ik was al op de hoogte van toen hij nog (alleen voor mij, denk ik soms) Wildstorm Revelations tekende en ongemerkt een aardig deel van Guardians of the Galaxy verfraaide.

Want, ja, GotG, wat kan dat iemand schelen?  :e009: *

Ik heb nog wat prachtige commissies van 'm. 

 

*I saw the movie. It is a movie for me. Als je GotG door DnA nog niet had, schaf je dat nu dan aan. Je zal er geen spijt van hebben. ZEKER als je de film prezierig vond. (is dat voorzichtig genoeg, Lav?)

Link naar reactie

Dat ligt hier ook op mij te wachten, hoera. Ik ben heel blij dat Wes Craig eindelijk erkend wordt voor het immense talent dat hij heeft. Ik was al op de hoogte van toen hij nog (alleen voor mij, denk ik soms) Wildstorm Revelations tekende en ongemerkt een aardig deel van Guardians of the Galaxy verfraaide.

Want, ja, GotG, wat kan dat iemand schelen? :e009: *

Ik heb nog wat prachtige commissies van 'm.

 

*I saw the movie. It is a movie for me. Als je GotG door DnA nog niet had, schaf je dat nu dan aan. Je zal er geen spijt van hebben. ZEKER als je de film prezierig vond. (is dat voorzichtig genoeg, Lav?)

Ik had die dingen ook al!!! Ik was al hip voordat iedereen hip wou zijn. Yeah, I'm hip.

OK serieus nu. Listen to what maky says.

Al het kosmische gedoe van een aantal jaar geleden was trouwens erg goed en de perfecte companion voor de film.

 

Wildstorm, ik mis je elke dag meer en meer...

Link naar reactie

Gebeurt daar op het einde van vol 1 niet zoiets bizar met god-achtige wezens, in nogal een verhaalwending van 't 4e knoopsgat? Ik herinner me er niet zoveel meer van, maar wel dat ik helemaal niet te vinden was voor de richting die het verhaal tegen eind vol 1 insloeg.

edit: Casagrande is wel immens goed van tekeningen, eat your heart out, Staples.

Godachtige wezens ? Nee.

Het verhaal van de tweede bundel is trouwens helemaal anders.

Link naar reactie

Hoh.

Ik vind TRILLIUM van Jeff Lemire toch weer zo.

Ongelooflijk.

GOED !

 

SF. Fantasy. Alternatieve geschiedenis. WOI. Ontdekkingsreis. Apocalyptische ziekte. En nog veel meer, heel mooi verteld.

Maar vooral weer een tijdloos liefdesverhaal. Letterlijk ook, deze keer.

PRACHTIG.

Ik ben blij dat ik deze strip toch kocht. Ik zal nog eerder ter aarde dood stuiken dan dat ik stop met Lemire's creator owned werk te kopen ! ;)

Link naar reactie

Alex + Ada 1-5 single issues

Ik ben niet de grootste fan van Luna zijn tekeningen, maar ik heb dit digitaal gelezen en dan stoort het gebrek aan details me minder. Wel een knap en efficiënt verteld verhaal.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Saga 3

Ik hou niet van het 'design' v dit universum, waardoor ik niet altijd zin heb om te beginnen met lezen. Eens ik die stap heb gezet, verbaas ik me er dan weer over hoe vlot dit wel niet leest. Niet mijn ideale sci fi reeks, maar ik amuseer me er wel mee.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Suicide Risk vol. 3 : Seven Walls and a Trap heb ik ook weer zeer graag gelezen. Carey geeft nu plots veel antwoorden en informatie. Maar van mij mag de reeks toch nog enkele tpb's blijven duren. Ik vind het goed. Eigenlijk is het nu geen echte superhero meer. Eerder SF. Aliens met powers ;). Niet echt aliens ook, maar als ik meer zeg, geef ik spoiler weg...

Link naar reactie

Het is natuurlijk luchtiger, maar dat moet nu ook niet overdreven worden. Het ligt er soms ook een beetje te dik op dat Waid het luchtiger wou. Die verwijzingen naar de toon van de vorige runs doen me eerder kreunen dan lachen. Ik ben nu ook wel meer voor donkere comics. But hey, that's just me.

2 - is ook de reden dat ik het niet meer volg. Ik herlees dan liever.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

alex + ada

 

verhaal is dat van video girl ai, de grensverleggende manga of nog recenter van de film SHE met kidman.

en toch weten the luna bro's een erg frisse kijk hierop te geven.

er gebeurt nog niet zo heel veel, maar je voelt de onderhuidse spanning constant.

zeer goed.

 

achteraan staat iets dat ik niet ken: star bright & the looking glass. euh...de moeite?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...