Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Dare to stand in her way, if you got the balls

In a hail of laser-shuriken, she'll nail you to the walls

:P

 

In HONDO-CITY LAW leer je Judge Inspector AIKO INABA kennen, totally badass! Ze werd opgeleid door (de nu ronin) Judge Shimura, ooit een van de meest geeerde van Hondo-City, die dus ook al badass was. Hondo-City is de Japanse tegenganger van de Amerikaanse Mega-City One.

 

Zes verhalen in dit boek. OUR MAN IN HONDO (John Wagner/Colin MacNeil) is een Dredd verhaal. De rest is met Inaba, geschreven door Robbie Morrison. SHIMURA en BABES WITH BIG BAZOOKAS zijn getekend door Frank Quitely, EXECUTIONER en DEUS X door Andy Clarke, HONDO-CITY JUSTICE door Neil Googe.

 

Mooi boek, graag gelezen!

post-503-0-09645900-1405819491_thumb.jpeg

post-503-0-19103200-1405819579_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

HONDO-CITY JUSTICE: REVENGE OF THE 47 RONIN & MORE.

 

Nog drie verhalen die zich in Hondo afspelen door Robbie Morrison geschreven: THE HARDER THEY COME (getekend door Colin MacNeil), PROJECT BEHEMOTH en REVENGE OF THE 47 RONIN (beide getekend door Mike Collins en Cliff Richardson). TIGER SUN DRAGON MOON speelt zich af richting Hondo-City en is geschreven en getekend door Steve Parkhouse. Project B en Revenge OT47S las ik het liefst, Judge Inspector Aiko Inaba en Cadet Judge Junko Asahara to the rescue! Totally badass! :)

 

Graag gelezen!

 

Hier onder: Inaba en Asahara op hun vliegende brommers, op weg om de Behemoth klop te gaan geven.

post-503-0-27690900-1405899241_thumb.jpg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

18295920.jpg  18948756.jpg

 

Thor: God of Thunder Volume 1: The God Butcher

Thor: God of Thunder Volume 2: Godbomb

 

 

 

 

De 2 eerste bundels uitgelezen en vond het ook niets...  Aaron doet wel toffe dingen met het personage maar hij rekt het te veel uit, het is te bombastisch, te voorspelbaar, ... na een tijdje begon het echt te vervelen.  Ik geraakte verleden nacht maar niet in slaap door de hitte maar een hoofdstukje in de 2de bundel lezen heeft me ferm geholpen.  Uitstekend slaapmiddel.  

Er zitten wel leuke ideeën in en het tekenwerk is hemels maar de pijnpunten vallen niet te negeren.  Ik zal dit terugbrengen naar de stripwinkel.  Eerste reeks van Aaron die me teleur stelt.

 

Serieus? Dit staat nochtans op m'n lijst. 'k Heb er al goeie dingen over gehoord en het eerste issue heb ik al gelezen (staat in Thor Season One als extra), en dat vond ik veelbelovend.

Link naar reactie

Vanmorgen aan de trade van Doc Frankenstein: The Messiah Of Science Resurrected begonnen. Wel geinig, leuk tekenwerk, verhaal gaat af en toe wat van de hak op de tak maar dat mag de pret niet drukken. 

 

attachicon.gif192495_s0.jpg

ooo die is al uit??!!!

YESSSSSSSSSSSSS

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik tracht in alles wat ik lees wel het positieve te zien. Wat misschien doet denken dat ik alles goed vind. Dus je moet me niet geloven... ;)

 

Voor ik dit las had ik geen benul over wat dit boek ging. Na lezing dus wel... Maar ik ga het simpel houden...

 

DIT IS EEN ZEEEER GOED BOEK!!! (De eerste trade van deze reeks bedoel ik.)

post-503-0-59503600-1406074708_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Geprobeerd de eerste drie deeltjes van 'The United States Of Murder Inc.' (Bendis en Oeming) te lezen...

Ik kon er geen touw aan vastknopen...Ben er niet door geraakt.

Dit zijn de mensen van het schitterende 'Powers'....Ligt het aan mij of aan hen? Ik snap het niet...

Tja, powers koop ik ook al niet meer omwille van het women in refrigerator moment in één van de laatste bundels. Dus zo schitterend is dat ook al niet meer in mijn ogen. Genoeg ander spul om te kopen, Willy. Ik blijf wel hopen dat we de bendis van weleer nog eens zullen terug zien.

Link naar reactie

APHRODITE IX REBIRTH VOLUME TWO.

 

Deze bundel was even veel fun om lezen als volume one. Goeie SF, toch van de soort die ik graag lees, geschreven door Matt Hawkins. Alles waar hij het hierin over heeft is op de een of andere manier op bestaande wetenschappelijke feiten gebaseerd. Dit maakt deze comic realistischer en meer plausibel voor de lezer. Alle info over de wetenschappelijke theorieen waar hij uit put vind je achteraan met de nodige links er bij, ook in de trades.

 

Wat deze comic voor mij doet, het gevoel tijdens het lezen bedoel ik, kan ik het best vergelijken met wat Johns zijn Green Lantern Rebirth voor mij deed. Aph heeft trouwens GROEN haar, eh...

 

Hier beleef ik meer aan dan aan een hoop andere zaken die ik lees/las. Mijn advies: CHECK IT OUT! :)

post-503-0-21371000-1406128540_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik ga akkoord met de review die op brainfreeze staat van de nieuwe bryan lee o'malley, SECONDS.

Erg goed, maar het had wel veel korter gemogen. Het verhaal moest niet over 300+ pagina's gespreid worden. Hopelijk moeten we niet zo lang wachten op zijn volgende boek, want ik hou van 's mans werk...

Link naar reactie

Net 'Black Canary and Zatanna 'Bloodspell' gelezen.

Bijzonder leuk en sfeervol boek...Niet hoogdravend, maar de fun is 100 procent.

Absolute aanrader.

 

 

Ik was eerder een beetje teleurgesteld om eerlijk te zijn. Het is geen echte miskoop, maar ik vind het zijn prijs in hardcover niet echt waard. Meer iets om een goedkopere softcover van aan te schaffen. Enfin, ik ben Zatanna-fan dus zo'n ramp is het nu ook weer niet. 

Link naar reactie

SEX (Image)

BOOK ONE: THE SUMMER OF HARD.

BOOK TWO: SUPERCOOL.

 

Geschreven door Joe Casey, getekend door Piotr Kowalski, ingekleurd door Brad Simpson.

 

Een soort van Bruce Wayne beslist na de dood van een soort van Alfred zijn soort van Batmankostuum op te bergen en zich volledig te gaan bezighouden met zijn soort van Wayne Corporation. Er is ook een soort van Robin die dit niet wil geweten hebben en een soort van Catwoman die er ook de brui aan gegeven heeft. Dit alles gebeurt in een soort van Gotham.

 

Tot zo ver het herkenbare voor mij. Allemaal "een soort van" omdat het er hier realistischer aan toegaat dan bij de DC toestanden. Het leest ook niet als een typisch Amerikaanse superherocomic, dit voelt Europees aan. In de eerste tade is er helemaal geen cape te zien en in de tweede enkel spaarzaam in wat flashbacks. De keuze voor de titel van deze reeks vind ik wat misleidend, het komt er wel in voor, maar het gaat ook over andere zaken. Ik heb niet direct een alternatief klaar voor een andere titel... Whatever...

 

The bottom line is dat dit goed en boeiend is, eerder toegespitst op de personages dan actiegericht, ik vind het mooi getekend en ingekleurd. Dus ik heb er eigenlijk geen klagen over. Wachten op Book Three dus. :)

post-503-0-01373700-1406415803_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

planetoid 1.

 

dubbel gevoel. goed boek hoor, maar niet de onmisbare klassieker waarvoor het her en der doorgaat. Daarvoor is het opgebouwde universum toch wat te standaard. Ik hou wel van sf werelden waar je je in moet wurmen. Genre eden its an endless world (manga) en wasteland (comic). Werelden die zorgvuldig worden opgebouwd en waarbij je van de ene verrassing in de andere valt zonder geforceerd te doen. Beetje bij beetje kom je steeds meer te weten. Planetoid voldoet slechts gedeeltelijk aan die criteria, zijnde dat het soms wat te voorspelbaar is.

 

*spoiler*

dat bv. ozender terug opdaagt en gelobotiseerd is vond ik goed gevonden, maar er zit te weinig van dit soort dingen is. Boven zitten de goeien, beneden wordt er ondergaan. Dat Silas uiteindelijk toch voor het plaatselijke volk kiest ipv zichzelf verliest veel van de impact omdat het voorafgaande teveel platgereden paden bewandeld

*end spoiler*

 

ik ben misschien streng, maar dat komt ook doordat dit een klassieker zou zijn. Ik hou het op een goed verhaal dat je ook als een oneshot kan lezen. Misschien doe ik dat ook wel en stopt het hier al.

Link naar reactie

Ik weet niet wat de consensus was over AVENGERS VS X-MEN, maar ik vind dat wel goed. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om al die nevenbundels te kopen, maar de hoofdbundel is goed entertainment!

Van sommige gebeurtenissen mis je wel wat informatie, maar over het algemeen is alles goed te lezen zonder dat je het gevoel hebt dat het verhaal van de hak op de tak springt.

Link naar reactie

Serieus? Dit staat nochtans op m'n lijst. 'k Heb er al goeie dingen over gehoord en het eerste issue heb ik al gelezen (staat in Thor Season One als extra), en dat vond ik veelbelovend.

Persoonlijk vind ik Koen en linthouts commentaar onbegrijpelijk, maar een titel met zoveel succes moet van ergens weerwind krijgen. Ik ben door de 2 volumes gevlogen en vond het van begin tot einde adembenemend.

Link naar reactie

Op vakantie trouwens ook THREE van Gillen en Kelly gelezen, BPRD HoE vol 8 en REVIVAL Deluxe HC (11 nummers)

 

Stuk voor stuk aanraders.

 

Revival leest als een TV-reeks, maar kan volgens mij in singles nogal vetarm overkomen. Die dikke bundel in één keer lezen is zeker de geprefereerde methode.

Three is een uitstekende historische fictie over Sparta en de miskleun van het spartaanse utopia. Heel boeiend, informatief en leesbaar. Met interessante achtergrondinfo achterin. De tekeningen zijn OK tot goed, maar niet super.

BPRD: goede wijn behoeft geen krans: als je nu nog niet mee bent, weet ik ook niet wat ik nog meer kan zeggen om je te overtuigen.

Link naar reactie

Ik tracht in alles wat ik lees wel het positieve te zien. Wat misschien doet denken dat ik alles goed vind. Dus je moet me niet geloven... ;)

 

Voor ik dit las had ik geen benul over wat dit boek ging. Na lezing dus wel... Maar ik ga het simpel houden...

 

DIT IS EEN ZEEEER GOED BOEK!!! (De eerste trade van deze reeks bedoel ik.)

ALEX + ADA volume 1 is inderdaad zéér goed ! Ik durf het bijna niet meer zeggen vandaag, maar : aanrader !

Eigenlijk heb ik de Big 2 niet meer nodig... Image en DH en de anderen brengen zoveel moois uit.

post-585-0-47783700-1407005955_thumb.jpeg

Link naar reactie

ALEX + ADA volume 1 is inderdaad zéér goed ! Ik durf het bijna niet meer zeggen vandaag, maar : aanrader !

Eigenlijk heb ik de Big 2 niet meer nodig... Image en DH en de anderen brengen zoveel moois uit.

Ik vind dat ook zeer goed.

De inspiratie komt duidelijk van 'Real Humans' (TV-reeks). Maar dat is niet erg. Pikken mag, als je het maar goed doet.

Link naar reactie

Paul Joins the Scouts. (Michel Rabagliati)

 

Vond het een tof boek maar ietsje minder dan 'Paul has a Summer Job' (Pauls Vakantiebaantje). Op zijn best was het heerlijk om te vertoeven in zijn nostalgische verhaal, af en toe interesseerde het me minder. Enkele verhaalwendingen op het eind hadden niet zoveel impact bij mij, misschien omdat hij nogal veel zaken tegelijk wil vertellen, het mist wat focus.

ik moet het ook nog lezen, al weet ik niet of ik het wel koop, beetje selectief zijn.

zo'n boek als paul has a summerjob heeft het nadeel dat er eigenlijk nog weinig boeken overheen kunnen. Niet van Rabagliati (die het dus altijd meetorst) en niet van iemand anders.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...