Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Disenchanted uitgelezen, echt leuk. Een soort hedendaagse sprookjesstad onder London met elfjes goblins en andere wezens met de nodige drugs, drank en criminaliteit problemen. Aanrader!

 

Doet me aan Gaimans Neverwhere denken (ik las enkel de tpb). Ga ik zeker eens lezen, dus.

Link naar reactie

What, you think a guy who built a fully functional metal hand in medieval England couldn't concoct sex toy/guns in ancient Greece?

-Ashley J. Williams-

 

Army of Darkness vs. Hack/Slash, maar je moet het eigenlijk lezen als Army of Darkness vs. Hack/ASH. In deze crossover teamen Cassie en Ash up, om de strijd aan te gaan met de Black Lamp Society die in het bezit is gekomen van de Necronomicon Ex Mortis. Het is niet zo rechtlijnig als ik het hier typ, met Cassie en Ash valt er waarschijnlijk niks rechtlijnigs aan te vangen, maar in grote lijnen komt het hier op neer.

 

Voor een keer is dit niet zomaar een crossover, het leest als het rechtstreekse vervolg op de Hack/Slash serie. Verder is dit wat je van Tim Seeley kunt verwachten, een hoop hilarische toestanden gekruid met real-life-dramatiek. Grappen en grollen, maar met een zekere hoeveelheid duisternis erin verwerkt. Daniel Leister zijn tekeningen passen goed bij de opzet en de sfeer. Voor mij is dit een trade waar ik zeer veel plezier aan beleefde.

 

Sountrack:

-Arch Enemy: War Eternal

-Soulfly: Enslaved

post-503-0-30402500-1404949295_thumb.png

post-503-0-71037100-1404949318_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Black Summer van Ellis en Ryp is goed, maar niet Ellis' beste. ;)

Ryp kan schoon tekenen (behalve hoofden en gelaatsuitdrukkingen), maar ik vind zijn tekeningen te druk voor strips. Ze schieten hun doel voorbij, en zorgen ervoor dat ge teveel afgeleid wordt, en dat komt het verhaal niet ten goede.

Link naar reactie

Geen Geof Darrow fan? Daar doet hij me altijd aan denken ;)

 

Vanmorgen The Hills Have Eyes: The Beginning gelezen van uitgever Fox Atomic Comics. Het is een prequel en een soort van sequel van de film (en eigenlijk ook het origineel) die in 2006 uitkwam. Met uitstekend artwork van John Higgins. Het gegeven is bekend, de door radioactiviteit geinfecteerd redneck volk die het heeft voorzien op toeristen (in dit verhaal het leger). Jammer dat Fox Atomic niet meer bestaat want de 28 Days Later: The Aftermath en de Nightmare Factory comics waren ook zeer de moeite waard.

 

 

post-531-0-95626100-1404977853_thumb.jpg

 

post-531-0-55280700-1404977949_thumb.jpg

Link naar reactie

Darrows tekeningen zie ik eigenlijk liever. Hardboiled bijvoorbeeld, daar kan ik heel lang naar de tekeningen kijken. (nu ja, bij Black Summer kan ik ook lang naar de tekeningen kijken). Ik vind beide goeie tekenaars, maar in Black Summe zijn de koppen van Ryp ondermaats.

 

Maar als je de strip wil lezen, dan leiden die tekeningen van Darrow mij niet af. Die van Ryp doen dat wel. Het zal een persoonlijke smaak zijn.

Link naar reactie

Batman and Robin volume 4- Requiem for Damian.

Ik verwachtte er niet veel van, maar dit is een uitstekend boek.

Wie me kent weet natuurlijk dat er een persoonlijke betrokkenheid is...

Reden te meer waarom ik sceptisch was...

Maar dit is geschreven door iemand die weet wat het is om een kind te verliezen.

Een absolute aanrader.

Peter J. Tomasi is een schrijver om in de gaten te houden.

 

 

Ik ga mij die HC ook kopen, als einde voor het verhaal dat Morrison al die jaren in gang heeft gestoken.

En daarna lees ik alleen nog Batman reeks van Snyder.

 

Van Tomasi's The Light Brigade is overlaatst een nieuwe HC verschenen bij Image of Dark Horse (I forget). Zeer de moeite, alhoewel ik het bij mijn ouwe DC bundel ga houden.

Link naar reactie

SHADOW WALK (Legendary).

 

Geschreven door Mark Waid, naar een idee van hemzelf en Max Brooks, getekend door Shane Davis.

 

Een beetje een mengelmoes van genres en ideeen. Ik bedoel daar niks slechts mee, integendeel, heb hier leute en plezier aan beleefd. Predator, Aliens zijn zaken waarop dit me onderandere doet denken, de actionkant ervan, want S WALK is geen sf. High-octane-action-packed-horror is een benaming ervoor, maar dat klinkt weer zo highbrow... Laat me het SIMPEL houden, voor wie THE EXORCIST (misschien een beetje te far fetched van mij, but what the hey!) saai en pansyass vond, THIS might be your thing! ;)

 

Soundtrack:

-A Pale Horse Named Death: And Hell Will Follow Me

-The Monolith Deathcult: Tetragrammaton

post-503-0-79762500-1405110744_thumb.jpeg

post-503-0-25329100-1405110826_thumb.jpeg

post-503-0-91600300-1405110856_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Voor het moment zie ik geen heil in het lezen van superherolectuur. Maar er zijn ook nog de pulpheroes van Dark Horse. Terwijl ze het bij de Big Two graag ingewikkeld doen, houdt Dark Horse het eenvoudig. Toegegeven, ze hebben geen grote herostal waaruit ze kunnen pikken, maar met deze drie geraken ze al een serieus eind weg. X, Ghost en Captain Midnight voelen aan als van die yesteryear figuren, maar ze zijn bijgeschaafd voor onze hedendaagse tijd. Een degelijk verhaal en een tekenaar die er degelijke prentjes bij maakt, meer was er hier naar mijn mening niet nodig.

 

J'aime! :)

 

Soundtrack:

-Immolation: Here In After

-Deicide: Once Upon The Cross

post-503-0-87287000-1405117975_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Gisteravond de HC van RoboCop Versus The Terminator gelezen van Frank Miller en Walt Simonson. Echt genoten van dit slim geschreven werkje van Miller. In dit verhaal gaat het over dat Robocop de eerste soort van voorloper van Terminator is, en er wordt door mensen uit de toekomst een poging gedaan om hem te vernietigen. Erg leuk gedaan, artwork van Walt Simonson is erg goed en ook behoorlijk kleurrijk. Doet soms denken aan Terminator Secondary Objectives.

 

post-531-0-69181900-1405666257_thumb.jpg

 

post-531-0-36016200-1405666294_thumb.jpg

 

Link naar reactie

A man so hard, his veins bleed ice

And when he speaks, he never says it twice

:);)

 

Vier trades van JUDGE DREDD gelezen, die van Duane Swierczynski en Nelson Daniel die uitkwamen bij IDW. Die dingen hebben me positief verrast. Ik kan het niet vergelijken met de klassieke Dredd, nooit iets van gelezen.

 

Het eerste volume begint er direct aan, beknopt qua intro, je leert het wel al lezen. Niet alle hoofdstukken krijgen een titel mee in dit deel, dat viel me wat tegen, maar het is nu zo. THE LONG FAIL is de story arc in volume twee, INTO THE CURSED EARTH die uit volume drie, hadden ze net zo goed die titels op de cover kunnen zetten... Alla, genoeg gemuggezift. Volume vier kreeg dan toch een titel: THIRTEEN BADGES.

 

In de eerste hoofdstukken valt het nog niet zo op, maar het verhaal loopt door, onderbroken met backupverhaaltjes die iets uit het hoofdverhaal verder toelichten/aanvullen. Lijkt misschien ambetant, maar persoonlijk vind ik dat wel interessant. Het gegeven doet karikaturaal aan, waardoor ik het eerst nog als humoristisch ervaarde (er zit humor in), maar tegen halfweg volume vier zit de grimmigheid er al goed in. Tegen het eind van volume vier was ik mijn law giver aan het zoeken om me er mee te gaan moeien...

 

J'aime! :)

post-503-0-56669900-1405791261_thumb.jpeg

post-503-0-61070900-1405791349_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Noem mij contraire, maar ik moet dienen Amerikaanse bucht niet hebben.

Dredd, dat is 2000AD, NIET idw.

 

Gun mij deze fanboy reactie (en die ivm Hellblazer)...

 

GD, je koopt Conan omnibussen, je koopt Vampirella omnibussen, heel raar dat je de Judge Dredd omnibussen niet koopt (really, really good stuff).

 

post-624-0-54098800-1405792546_thumb.jpg

Link naar reactie

:) Ik moest met iets beginnen, het was het enige van Dredd dat ze hadden voor het moment.

 

Moest ik zo fanatiek te werk gaan, dan ging ik die Dark Horse Conan nooit gelezen hebben en zelfs die van Marvel niet, want Conan dat is Robert E. Howard!!!

 

Zoals ik zei (of toch liet doorschemeren), het is nieuw voor mij. :)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...