Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Het grote probleem is dat alles van Image de laatste twee jaar gehyped wordt, koen.

En ja, ze hebben goeie reeksen, véél goeie reeksen, maar ik heb er nog steeds geen vertrouwen in zoals ik dat bijvoorbeeld in Dark Horse heb. Ik kan dat moeilijk uitleggen. Voor een stuk is dat doordat ik bij DH bijna op voorhand weet wat ik in handen zal hebben, door hun company editors, terwijl Image gewoon alles uitgeeft. (cru gesteld).

 

Maar ik ben blij dat gij dat wel allemaal leest, dan kan ik hier lezen wat ik niet of wel moet kopen. :P

(alhoewel dat niet altijd lukt, cfr Morning Glories en enkele andere ;) )

Link naar reactie

gelezen op vakantie:

 

sw1+2 door wood: geweldig! niet meer en niet minder. buiten dark times de beste lopende reeks in het sw universum

manhatten projects 1+2+3 hier kwam ik er niet door, maar op vakantie gooide ik me erop en dat loonde. super sf, heel inteliigent geschreven. enorm de moeite, maar alleen te lezen als je daar tijd voor hebt, het vergt wat van je, maar het loont

lazarus 1: hier ook te oppervlakkig gelezen, maar ook een dijk van een begin.

ooku 1-9 misschien het beste dat ik op vakantie las. enorm meeslepend.

pretty deadly 1: een kruising tussen scalped en de meisje en de wind. Love it. Image does it again.

saga 1-3: ik smaak dit wel erg. 't gaat misschien niet zo diep als vele reeksen hierboven, maar ik vind dit wel goed.

zero. tja, alweer erg hoge kwaliteit. image weet wel wat goed is.

Link naar reactie

Wat is dat EN hoe lang was jij zo op vakantie en heb je ook maar IETS anders gedaan? :-P

 

manga ;)

12 dagen vakantie, maar met een reistijd, incl wachten en zo van 10 uur enkel kan je flink wat lezen. ook mijn zoontje doet er een flinke middagdut van een uur of 3. dat waren de leesmomenten, niet meer :) de rest was vakantie in real life ;)

Link naar reactie

manga ;)

12 dagen vakantie, maar met een reistijd, incl wachten en zo van 10 uur enkel kan je flink wat lezen. ook mijn zoontje doet er een flinke middagdut van een uur of 3. dat waren de leesmomenten, niet meer :) de rest was vakantie in real life ;)

Blijft indrukwekkend in hoeveelheid.

Dat het manga was had ik begrepen, geef eens een beetje relevante informatie.

Link naar reactie

Hrm, Judge Anderson en Levithian herlezen.

 

Mixed feelings. Laatste her-herlees ik nog eens.

Overmorgen korte recensie tijdens treinrit.

We weten dat je uneasy to please bent. Leviathan heb ik al een hele tijd niet herlezen maar was ik toen zo gek van, ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand daar zo lauw op reageert...
Link naar reactie

@Maky: er.staat een draad van ooku in het mangaforum.

Kort gaat over de gebruiken in edo castle, de japanse middelleeuwen zeg maar in een tijd waar mannen door een ziekte erg schaars waren en vrouwen het voor het zeggen hebben. Het verhaal heeft een spanwijdte van 80 jaar en is soms een taaie technische brok vol vreemde gebruiken en gewoontes. Maar zoals dat vaak gaat met zo een verhalen: eens je je tanden erin hebt gezet...

Link naar reactie
Gast bazarov

We weten dat je uneasy to please bent. Leviathan heb ik al een hele tijd niet herlezen maar was ik toen zo gek van, ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand daar zo lauw op reageert...

 

Mixed feelings: Leviathan vind ik goed (tot zeer goed), maar waarom hier op het forum men zo gek was van Judge Anderson, die vat ik niet.

 

 

I's like totally easy!  maar ik zeg gewoon niet  dat iets goed als maar iets beter is dan middelmatig, dan is het gewoon iets beter dan middelmaat..

Link naar reactie

DEATH SENTENCE HC (Titan Comics).

 

Zes comics lang, het tempo ligt hoog, je wordt er in gesmeten. Geen van alle personages vind ik sympathiek (behalve op den duur het meisje), maakte het lezen er niet aangenamer op. Het was al geleden van A GOD SOMEWHERE, dat ik me nog zo ergerde aan een comic/trade. Tijdens de drie eerste hoofdstukken was ik me aan het afvragen of ik ging doorlezen of het in de vuilbak gooien... Ik heb doorgelezen.

 

Ik denk dat het de aanpak is die me parten speelde. Het ging over superpowers hadden ze mij gezegd. Bij lezing duurde het lang voor ik dit aanvoelde. Misschien te veel de klassieke supertoestanden verwacht?... Er komen hier geen heroes in voor. Superpowers worden hier als excuus gebruikt om een gans ander verhaal te vertellen, iets maatschappijkritisch, sign of the times stuff, hoe het er aan toe gaat in deze tijden. Het is volgens mij niet de zoveelste deconstructie van superheroes. Als het dat wel is, dan graaft het dieper dan andere zo'n zaken die ik ooit las. Hier kom je meer te weten over hoe het is om mens te zijn, mens zijn met superpowers en wat er mee gedaan wordt als mens zijnde.

 

Uiteindelijk is het op zijn minst een origineel werkstuk dat met zijn voeten op de grond blijft. Hoed af voor Monty Nero (schrijver) en Mike Dowling (artiest), al is het maar dat ze er in slaagden om me op mijn paard te krijgen. Een teken dat wat ze hier brengen een thought provoking effect op mij heeft. Eerder een zeldzaam fenomeen... ;)

 

PS: Het Gplus virus is een sexueel overdraagbare ziekte. Wie besmet is krijgt superkrachten en heeft nog zes maand te leven. Het verhaal dat hier verteld wordt loopt over minder dan zes maanden. Ook wordt hier een draai gegeven aan de reden waarom de soort zich voortplant, waardoor er toch nog een vorm van hoop overblijft op het eind. Die draai schijnt als wetenschappelijke theorie echt te bestaan.

post-503-0-58092300-1404340911_thumb.jpeg

post-503-0-79118700-1404340951_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Aardig wat gelezen vanochtend.

 

Twilight Zone 6: Tweede deel van een nieuw verhaal, wordt net als het eerste verhaal steeds interessanter.

 

post-531-0-02397700-1404460508_thumb.jpg

 

Moon Knight 2 en 3: Erg leuk, het zijn afzonderlijke korte verhaaltjes over oa seriemoordenaars, geesten, supernatural stuff. 1 groot nadeel: Als het eenmaal op gang komt, is het afgelopen....

 

post-531-0-77118200-1404460493_thumb.jpg post-531-0-53893400-1404460504_thumb.jpg

 

Trees 2: Eerste deel was even wennen vooral qua tekenwerk (niet mijn ding), maar ik moet zeggen dat het weer een ouderwetse Ellis is (jeej!).

 

post-531-0-54093000-1404460500_thumb.jpg

 

Night Breed 2: Soort van prequel op de film met een verrassend einde :)

 

post-531-0-98774400-1404460496_thumb.jpg

Link naar reactie

18070208.jpg

 

Five Ghosts, Vol. 1: The Haunting of Fabian Gray

Tijdens de eerste 2 issues was ik zeer enthousiast over wat ik las : een soort Indiana Jones à la Mignola, overgoten met een flinke dosis pulp.  Maar dan gaat het ergens fout en verliest de schrijver controle over het stuur.  Ik begreep het dolle enthousiasme rond deze reeks niet meer toen ik de bundel dicht sloeg.  Spijtig, dit had zo fantastisch kunnen zijn geweest en nu is er enkel een zéér tof concept dat miserabel uitgewerkt wordt.  

 

17671951.jpg

 

Fables: The Deluxe Edition, Vol. 8 (collects Fables issues #60-63, 65-69)

Jawadde... non-stop zitten lezen in deze hardcover.  Zeer goed verhaal waarin Flycatcher in de spotlight staat.  Mark Buckinghams tekeningen waren ooit beter afgewerkt, minder gestroomlijnd, maar ik heb me daar ondertussen al kunnen over zetten, een Buckingham die ietsje minder presteert is nog altijd veel beter dan de middenmoot.  Top !

Ik vond Five Ghosts ook zeer zwak. En inderdaad, iets verderop wordt het complete chaos.

Zever. De tekeningen vind ik mooi.

Fables vind ik van zeer wisselende kwaliteit. Ik slaag er niet in om de hele reeks te lezen wegens bij momenten niet interessant genoeg voor mij.Andere verhaallijnen vind ik dan weer super...

Link naar reactie

Batman and Robin volume 4- Requiem for Damian.

Ik verwachtte er niet veel van, maar dit is een uitstekend boek.

Wie me kent weet natuurlijk dat er een persoonlijke betrokkenheid is...

Reden te meer waarom ik sceptisch was...

Maar dit is geschreven door iemand die weet wat het is om een kind te verliezen.

Een absolute aanrader.

Peter J. Tomasi is een schrijver om in de gaten te houden.

Link naar reactie

THE OCCULTIST VOL. TWO: AT DEATH'S DOOR (Dark Horse).

 

Typisch voor Tim Seeley is dit weer een wat naief aandoende comic, een comicbooky benadering. Een mengeling van eighties horror en pulp van yesteryear met een occulte inslag. Er komen originele ideeen in voor of creatieve uitwerkingen van zaken die je elders ook al tegenkwam. Net als zijn Hack/Slash lees ik dit graag. Het tekenwerk van Mike Norton past er goed bij.

 

Soundtrack:

-Alcatrazz: No Parole From Rock 'n' Roll

-Ted Nugent: If You Can't Lick 'Em... Lick 'Em

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Een zeer korte preview gelezen van Disenchanted, officieel geloof ik een webcomic. Het gaat over Vermintown een verborgen stad wat is gebouwd in een verlaten metrostation, waarin o.a. efljes en goblins leven. Ook deze grote stad heeft te maken met drugverslaving, geweld en criminaliteit. Hoewel het wel een erg korte preview is om een geheel oordeel te geven, smaakt het zeker naar meer.

 

www.disenchantedcomic.com

 

2nltp2a.jpg

 

Ben nu op de helft van de tpb, erg leuk! Goed getekend ook :)

Link naar reactie

planetoidv1-digital-cov-1f_copy.jpg

 

 

Amaai, Makyousei, je hebt me typwerk bespaard. Ik deel namelijk je mening voor de volle 100%. Ik vind je spoiler-vrije bespreking perfect.

Ah, wat heb ik genoten van deze sci-fi strip.... scoort op elk vlak. Top, top, top !

 

p06.jpg

Merci Koen. Ik was vergeten dat mijn bespreking zo lang was. Kga die aan kontiki doorspelen.

Vergeet ook niet wat ik mijn vrouw altijd zeg: ik heb altijd gelijk. Ze beaamt dat ook telkens. LOL

Link naar reactie

Ik lees eigenlijk bijna nooit reviews van comic sites. Ik ga liever meer op aan wie de tekenaar/schrijver is. Soms probeer ik eens wat als er wat interessant in de previews staat. Of van mensen die dezelfde smaak hebben het me aanraden. En het onderwerp is natuurlijk belangrijk, zombies, Lovecraft, Aliens, horror enz..

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...