Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

WHISPERS.

 

Joshua Luna zijn solo debuut, hij deed alles zelf. Hij brengt hier horror, meer bepaald psychologische horror. Nogal broeierig en claustrofobisch met paranoia, niet echt relaxerend. Het begint traag en het blijft traag, maar het verspringt soms. Dat springen is het knappe ervan. Ik dacht van het zal zo zijn, maar het versprong naar iets anders. Dan dacht ik van shit het gaat toch niet weer zo iets zijn en het maakte weer een sprong. Met het hoofdpersonage is er al iets mis van in het begin, maar met de andere blijken er ook dingen mis te zijn. Met de wereld rondom hen ook. Raar allemaal.

 

Ik dacht soms ook wel eens dat van die out-of-body-ervaringen cool zouden zijn, moest je dat kunnen. Wel ze mogen het hebben. Ik blijf hier rustig in mijn body en mijn body in mijn knusse leeszetel! Brrr! Ignorance is bliss!

Ik heb dit boek ook graag gelezen. Strange & weird, but in a good way, ook al dacht ik soms dat Luna bepaalde zaken te vlug behandelde.

Of dat Sam Webber, het hoofdpersonage, alles een beetje te makkelijk aanvaardde allemaal. Maar met het einde in gedachte, of hoe het verhaal uiteindelijk blijkt in elkaar te zitten, is dat heel goed te begrijpen...

Link naar reactie

NEW LONE WOLF & CUB VOL. ONE.

 

"THOUGH MY SKIN SPLITS AND BLOOD FLIES, NEVER SHRINK. THOUGH MY BODY FALLS, NEVER QUAIL. THOUGH MY EYES SHUT, MY LIPS CLOSE... DO NOT FEAR. IN THAT WORLD OF REBIRTH, I AM STILL YOUR FATHER. IN THAT WORLD, AND ALL WORLDS, YOU ARE MY SON!"

 

Na zijn lange wraaktocht in gezelschap van zijn zoon Daigoro, stierf Ogami Itto door toedoen van zijn aartsvijand Yagyu Retsudo. Dit zijn de verdere lotgevallen van Daigoro, het begint waar de originele Lone Wolf eindigde.

 

Tien jaar geleden begon Kazuo Koike aan het vervolg op Lone Wolf uit negentienhonderdzeventig, meer dan dertig jaar later. Goseki Kojima was er niet meer, met Hideki Mori werd een waardige opvolger gevonden als tekenaar.

 

Dit leest net als het oude Lone Wolf and Cub.

 

Lone Wolf is van alle beeldverhalen welke ik ooit las zo'n beetje de overstijgende trap van wat ik onder de term "strip" versta. Als je het nog niet las, raad ik je aan om het eens te proberen. Wil je eventueel inpikken op deze NEW Lone Wolf, dan kun je dit best na lezing van de achtentwintig volumes van de vorige reeks. Kwestie van weten waar het in deze nieuwe reeks over gaat. Als zoveel volumes je zouden ontmoedigen, Dark Horse brengt nu ook Lone Wolf omnibussen uit. Dan moet je toch al een stuk minder boeken lezen om hier aan te kunnen beginnen. ;)

post-503-0-08649200-1403390359_thumb.jpeg

post-503-0-70493200-1403391029_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Tijdens het lezen had ik ook die bedenkingen. Maar op het eind blijkt alles wel te kloppen.

Nu vraag ik me af of de twee verschillende tekenstijlen die hij gebruikt, ook iets duidelijk maken...

 

(het lijkt wel een Andreas strip ;) verschillende standpunten met andere stijl, maar zonder dat ge weet waarom. of misschien had hij gewoon geen zin om alles zo te tekenen wegens te lastig :P en zie ik dingen die er niet zijn.)

 

Nu, een hoogvlieger is het niet, maar slecht zeker ook niet ;)

Link naar reactie

NO PEACE FOR DEAD MEN en THE EYES OF FRANKENSTEIN uit de reeks CRIMINAL MACABRE door Steve Niles en diens compagnon Christopher Mitten.

 

Een boeiend verhaal en gritty tekenwerk, meer moet dat niet zijn. Ik heb soms het idee dat Cal McDonald een soort van John Constantine is, maar dan meer badass en minder seut. Ik kan verkeerd zijn, maar dit is wat ik er over denk. ;)

 

Na een tijdje deze reeks te hebben genegeerd, ben ik nu weer blij dit te hebben ingehaald. Ben benieuwd hoe Cal verder gaat evolueren. Het tempo is gezapig, maar het verhaal brandt.

 

Damn good stuff!

Ik vond The Eyes of Frankenstein ook weer zeer goed. En grappig bij momenten. Zeer graag gelezen :)

Link naar reactie

Deze eens herlezen, LORI LOVECRAFT: MY FAVORITE REDHEAD, door Mike Vosburg, 48 bladzijden in zw/w. Straalt beetje de sfeer uit van Vampirella uit de Warren dagen. Mijn exemplaar is van Caliber Comics en kwam uit in '97 van de vorige eeuw. Dit is de enige Lori Lovecraft comic die ik heb en dat vind ik een beetje :( . Maar het is natuurlijk beter dan helemaal gEEn Lori Lovecraft. :)

 

Bij mijn exemplaar staan die storende rooie letters niet op de cover.

post-503-0-01356800-1403562800_thumb.jpeg

post-503-0-13772600-1403562818_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Clive Barkers Son of Celluloid gelezen naar het boek van Clive Barker. Het tekenwerk en sfeer doet heel erg denken aan de oude Hellraisers van dezelfde uitgever. Het speelt zich af in een bioscoop waar realiteit en fictie door elkaar heen lopen. Doet denken aan de film Anguish (1987) of natuurlijk "This is reality!" ;).

Aanrader ook voor liefhebbers van de oudere films.

 

post-531-0-27867900-1403593092_thumb.jpg

Link naar reactie

Damn, is Anguish ook al van 87 ?

die film speelde in de Decascoop Gent in een redelijk grote zaal, en we waren maar met drie of vier in de zaal, allemaal onbekenden.

Toen de film al even bezig was, heb ik me toch eens omgedraaid om te zien of er niemand achter mij was komen zitten... :)

Link naar reactie

Jonkie :P

 

Eerlijk gezegd denk ik dat-ie bij ons in B maar in 88 in de zalen is gekomen. Toen was ik 18 of 19, naargelang eerste helft of tweede helft van het jaar ;) waardoor ik m in de bios gezien heb. Nu, ik kan fout zijn. Voor mijn 18de ging ik natuurlijk ook al af en toe naar de cinema.

Link naar reactie

HEART BREAKER.

 

Het is in het Frans en van origine is het ook Frans voor zo ver ik weet. Maar het is coole grindhouse, bloed, geweld, sex en dergelijke, op een elegante en vindingrijke manier toegepast. Moesten de Amerikanen nu eens iets maken als dit hier, ze kunnen het altijd goed vertellen, maar het zijn Fransen die het uiteindelijk toch maar doen!...

 

FIRST BLOOD, DRAW BLOOD en TOO RICH FOR MY BLOOD, drie verhalen met deze katana zwaaiende vampierin als hoofdpersonage. Het scenario is van een zekere Run en ene Celine Tran. Het kwalitatieve tekenwerk van respectievelijk Jeremie Gasparutto, Florent Maudoux en Guillaume Singelin.

 

Schoon gedaan!

 

Hieronder de cover en wat tekenwerk van Florent Maudoux.

post-503-0-08618000-1403644182_thumb.jpeg

post-503-0-62235000-1403644210_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

ZOMBIE TRAMP VOL. ONE &

ZOMBIE TRAMP: TAINT TRAIN OF TERROR.

 

She used to be Hollywood's hottest high priced call girl. Then a bite from an undead client changed her into something deadly different. Now she searches for answers. Janey Belle is the ZOMBIE TRAMP!

 

Had al eens de eerste editie van de eerste trade gelezen, die was zo'n kleiner formaat. Deze is de nieuwe editie op normaal tradeformaat. De tweede trade heeft ook het normale formaat.

 

Ene Dan Mendoza is hier de creator/schrijver/tekenaar van. Deze boekjes komen nu uit bij ACTION LAB COMICS. Volume een is de originele driedelige minireeks, TAINT TRAIN OF TERROR is de vierdelige tweede mini.

 

Cartoon grindhouse mayhem heet dit. De tekeningen zijn iets speciaals. Het is zo'n geval van ervoortevinden/ernietvoortevinden volgens mij. Alhoewel, eerst vond ik het maar zozo, but it kinda grew on me. Janey en co. vind ik grappig. Het deel van mijn hersenen dat zombies cool vindt, overtuigde de rest er van dat het OK is om dit te lezen. Of was het nu het deel dat afgestorven is... I tend to forget... Anyways, als je te vinden bent voor funky verhaaltjes over een sexy zombiemeisje dat op wraak uit is in een wrede wereld vol personages met ongezonde neigingen, geweld, bloed, slachtpartijen, geweld, bloed en... Dan is dit lectuur die je zou kunnen bevallen!

 

ZOMBIE TRAMP, A TALE OF UNNATURAL REVENGE! ;)

 

Soundtrack:

-The Agonist: Prisoners

-Blood of Serpents: Black Dawn

post-503-0-23684400-1403745258_thumb.jpeg

post-503-0-69044900-1403745333_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik heb de FCBD editie gelezen van Zombie Tramp, vond ik erg leuk. Leuk tekenwerk ook ;)

 

Tot mijn verbazing lag vorige week Wraith 7 in mijn bakje. Deel 6 was namelijk het afsluitende deel (dacht ik).

Deel 7 blijkt nu een soort van prequel te zijn en een one-shot. Het is heel wat anders dan de voorgaande delen, meer richting een echte "Graphic Novel" stijl. Het is even wennen, maar leest wel lekker weg.

 

post-531-0-73517700-1403765545_thumb.jpg

 

post-531-0-49445400-1403765556_thumb.jpg

 

post-531-0-86963400-1403765563_thumb.jpg

Link naar reactie

Hoe ga ik dit nu niet kunnen bestellen. [emoji1]

 

Brubaker's Criminal: the last of the innocent is trouwens zijn versie vd Archie personages.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Beautiful Darkness vind ik ook geweldig.

 

 

Zopas dan maar besteld bij mijn stripwinkel ;)

 

Hier nog een fan. Een van de beste boeken die ik dit jaar heb gelezen. Van tekenaars Kerascoët komen samen met Hubert later dit jaar bij NBM ook nog twee vertalingen in het Engels uit Miss Don't Touch Me en Beauty. Die beide integrales gaan er in dit huishouden nog zeker inkomenhttp://www.nbmpub.com/comingup/comaug.html

 

NBMseptember_zps18640cc6.jpg

 

Zelf heb ik gisteren de nieuwe comic in de 17x23 reeks van Nobrow gelezen. Die heet Fish en is zeer de moeite waard. Een mooi, maar kort verhaal over een jongen op vakantie met z'n grootouders, die op zoek gaat naar afzondering en de betekenis van de dood. Klinkt nogal somber, maar het verhaal is eerder hoopvol en prachtig getekend. Voor de liefhebber van bijvoorbeeld Sandcastle (Frederik Peeters).

 

NB_Fish.jpg

Link naar reactie

ZOMBIE TRAMP VOL. ONE &

ZOMBIE TRAMP: TAINT TRAIN OF TERROR.

 

 

oooo weet iemand een leuk adresje voor deze comics?

Me want :)

 

 

BloodQueen-01-Cov-Anacleto-290x166-14034

Review: The Blood Queen #1

 

hackslash_samhainson_c2-290x166-14022208

Review: Hack Slash: Son Of Samhain #1

 

en nog wat previews

 

supremeBLUEROSEc-290x166-1403958258.jpg

Preview: Supreme Blue Rose #1

Storm_1_Bianchi_Variant-290x166-14039579

The Mutant Mistress of the Elements Takes Flight – Your First Look at STORM #1

 

En AMIGO met zijn aankondigingen voor September

 

Roguesvol3issue1-290x166-1403679561.jpg

Amigo Comics Solicitations For September 2014 With Exciting Previews (Almost NSFW !!!)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

NEW AVENGERS VOL. 3: OTHER WORLDS

Hickman is maar één van de weinige schrijvers die zijn eigen stem volledig kan doen gelden in WFH comics en dat levert fantastische dingen op. Ik heb het nooit echt gehad voor the Avengers, maar dit is glorieus. Het is episch, ambitieus en hickman aanziet zijn lezers niet als idioten. Het is vooral de toon van zijn run die me aanspreekt. Nog nooit waren comics zo drukkend.

Hickman's run komt bijna tot zijn einde en dat is iets waar ik triest om ben.

Dit is niet voor iedereen en het is niet geschreven voor de story arc, maar als je er moeite voor doet dan kan je niet anders dan onder de indruk zijn.

Link naar reactie

NEW AVENGERS VOL. 3: OTHER WORLDS

Hickman is maar één van de weinige schrijvers die zijn eigen stem volledig kan doen gelden in WFH comics en dat levert fantastische dingen op. Ik heb het nooit echt gehad voor the Avengers, maar dit is glorieus. Het is episch, ambitieus en hickman aanziet zijn lezers niet als idioten. Het is vooral de toon van zijn run die me aanspreekt. Nog nooit waren comics zo drukkend.

Hickman's run komt bijna tot zijn einde en dat is iets waar ik triest om ben.

Dit is niet voor iedereen en het is niet geschreven voor de story arc, maar als je er moeite voor doet dan kan je niet anders dan onder de indruk zijn.

Ik ben nog niet verder dan Infinity geraakt, maar ik deel alvast je gevoelens over deze titel. Er gebeurt ook altijd zoveel onverwacht en origineel. Infinity had zeker wat problemen, vooral door de links met Inhumanity en de indruk die Marvel aan events geeft als zouden ze op zich te lezen zijn, wat zeker niet zo is.

Maar wat ik vooral wou opmerken: Hickman schrijft toch nog tot deze tijd volgend jaar? Met dubbel shipping en de occasionele Axis/Original Sin tie-in zit je wellicht nog 36 nummers van het einde. Da's meer dan de doorsnee run van 1 schrijver. :-P

Link naar reactie

CROSSED VOL. 9

Si Spurrier heeft meer in 1 annual te vertellen dan Daniel Way in 6 nummers. Hopelijk komt Way niet meer terug. Zijn verhaal was warrig en bevatte niets van wat Crossed zo goed maakt: de exploratie van de menselijke natuur. Zoals al duidelijk mocht zijn: goed dat er ook een verhaaltje van Spurrier in zat, want anders ging deze de vuilbak in.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...