Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik hoorde nog al hoe slecht CP bij alle Templesmithers in de aarde viel. Voor mij zou dat nu net de refen tot kopen geweest zijn. Veel meer dan Templesmith. Ik weet dat ik de profeet in de woestijn ben. JMS moet wel zot lovende kritieken krijgen voor ik me daaraan verbrand.

It went downhill after Midnight Nation.

Link naar reactie

Dat is echt wel ontstellend goed (of slecht) geïmiteerd.

Ik hou wel van het figuurwerk van Templesmith, maar zijn kleurenpalet is naar mijn goesting te gelimiteerd.

Het maakt het van de ene kant erg herkenbaar, maar van de andere heel repititief.

 

Begon hij niet ooit als een assistent/kloon van Ashley Wood, een beetje zoals Ryan Sook ooit een Mignola-kloon was?

En Ashley Wood ten tijde van bijvoorbeed Ghost Rider 2099 een Jae Lee kloon (I'm just sayin' I'm not sayin').

 

edit: ik ben wat gaag googlen: op Rausch's DeviantArt staan pagina's van een comic die hij met Aaron Alexovitch maakt, waar hij blijkbaar tekent, maar dan perfect in de stijl van Alexovitch... heel vreemd. Zeker geen slecht werk, maar ook helemaal geen eigen stijl. Een perfecte copycat precies, en dan nog één die samenwerkt met het origineel (in het geval van Alexovitch althans).

 

eldritch__issue_six_by_dreadscape-d5dfch

 

Drew Rausch is overigens ook een acteur, o.a. in Battleship, maar ik neem aan dat die 2 niet dezelfde persoon zijn.

 

PS: en dat deed me dan weer denken aan Alexovitch's Serenity Rose: Spawn, dat kan er wel een voor jou zijn...

Link naar reactie

 

 

Begon hij niet ooit als een assistent/kloon van Ashley Wood, een beetje zoals Ryan Sook ooit een Mignola-kloon was?

En Ashley Wood ten tijde van bijvoorbeed Ghost Rider 2099 een Jae Lee kloon (I'm just sayin' I'm not sayin').

 

 

Zou best kunnen, ten tijde van Hellspawn nam Templesmith het werk van Woods over en het viel nog geeneens op. Daarna is Woods compleet ander werk gaan doen met Tankgirl enz..

 

Ashley Woods

 

post-531-0-89842100-1402643496_thumb.jpg

 

 

Ben Templesmith

 

post-531-0-67273700-1402643504_thumb.jpg

Link naar reactie

Nemesis the warlock, deviant edition

 

NemesisTheWarlockDeviantEditionGN.jpg

 

 

Ik weet niet wat ze aan het water deden in het Verenigd Koninkrijk in de jaren 80. Wellicht iets meer dan gewoon fluor want ze heb er toen leuke en geschifte comics gemaakt.

Nemesis the warlock gaat over een buitenaardse tovenaar-rebel die in opstand komt tegen een zeer xenofoob (kill 'm all attitude) en tiranniek  stelsel. Als dat nog niet genoeg is, de tiran legt het loodje in de 2e comic en wordt dan maar een geest-zombie voor de rest van het verhaal.

 

Als je iets subtiels wil lezen, dan ben je hier aan het verkeerde adres. Maar als je over the top scifi met soms middeleeuws tintje zoekt, dan wordt het niet veel beter dan dit.

Persoonlijk heb ik Marshal Law iets liever gelezen maar het scheelde niet zo veel.

Link naar reactie

Soms kan het wel even duren vooraleer iets gelezen raakt, eh. EMPOWERED VOLS. 7 & 8 lagen hier al aan het rondslingeren van toen ik ze kocht... Van toen ze uitkwamen dus...

 

Bon, dit gezegd zijnde, Adam Warren still rocks! Midden alle crappy stuff gaat alles naar de hel en heeft het meer impact op de lezer dan de meest dramatische crossover event die de Grote Twee maar kunnen bedenken. Hoe koddig de smoeltjes van zijn personages ook zijn, hoe hilarisch hun dagdagelijkse activiteiten, ergens onder dat alles schuilt een tragiek waar de Oude Grieken nog jaloers van zouden worden! Dit werd me weer eens duidelijk in deze delen.

 

Ik heb het waarschijnlijk al eens gezegd en ik herhaal het hier nog eens: mijnen hoed af voor Meneer Warren!

post-503-0-45159600-1403121969_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

You did accidentally click on the "exportate sexyfiles to nonvirtual realitation" option, dumbass -- and the "maxify harem population via nanoviral proliferation" option, too! :P :p :P

 

This is a covert interrogation using an esoteric and powerful form of ninja magic proprietary to our clan. Oto-sama is using the alcohol-enabled art of missui mon jutsu (secret drunk question technique) on me... :P :p :P

 

My second beer always flashes me back to my shitty little ninja village, nestled in a hidden forest in the wilds of, well... New Jersey. :P :p :P

 

Pure awesomeness! ;)

 

Had nog vier Empowered Specials liggen ook. :)

Deel drie met tekenwerk van Ryan Kinnard, deel vier John Staton, deel vijf Takeshi Miyazawa en deel zes Brandon Graham.

 

Elissa Megan Powers en Kozue Kaburagi ROCK!

post-503-0-76563600-1403134478_thumb.jpeg

post-503-0-83306100-1403135794_thumb.jpeg

post-503-0-63044900-1403135817_thumb.jpeg

post-503-0-42592400-1403135836_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Apocalypse Al heb ik vorige week ook maar tot aan de helft kunnen lezen. Het begon goed, en fun, maar ergens halverwege kon het mij echt niet meer schelen en was de fun weg.

 

Ook aan begonnen, erg leuk en vooral zeer grappig. 

...something unspeakable terrible...

Reality television?

Worse.

Ultimate Darkness!

 

post-531-0-92726200-1403162312_thumb.jpg

Link naar reactie

NO PEACE FOR DEAD MEN en THE EYES OF FRANKENSTEIN uit de reeks CRIMINAL MACABRE door Steve Niles en diens compagnon Christopher Mitten.

 

Een boeiend verhaal en gritty tekenwerk, meer moet dat niet zijn. Ik heb soms het idee dat Cal McDonald een soort van John Constantine is, maar dan meer badass en minder seut. Ik kan verkeerd zijn, maar dit is wat ik er over denk. ;)

 

Na een tijdje deze reeks te hebben genegeerd, ben ik nu weer blij dit te hebben ingehaald. Ben benieuwd hoe Cal verder gaat evolueren. Het tempo is gezapig, maar het verhaal brandt.

 

Damn good stuff!

post-503-0-08684200-1403288247_thumb.jpeg

post-503-0-57390700-1403288279_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

ABSOLUTION is zeer goed ! Zeer graag gelezen.

Superheroes werken voor de politie, en één van hen begint slechteriken om zeep te helpen. Lijkt op andere boeken, ja, maar Gage maakt er toch iets origineels van, en hij moet zich nergens inhouden want AVATAR geeft het uit. Maar Gage choqueert nooit om te choqueren, de weinige expliciete scènes staan altijd ten dienste van het verhaal, en ze missen hun effect niet. Het verhaal is zo goed verteld, dat je met alle personages meeleeft, en je iedere situatie direct aanvaardt.

Kom maar op met die volgende bundel.

post-585-0-48162700-1403289893_thumb.jpg

Link naar reactie

WHISPERS.

 

Joshua Luna zijn solo debuut, hij deed alles zelf. Hij brengt hier horror, meer bepaald psychologische horror. Nogal broeierig en claustrofobisch met paranoia, niet echt relaxerend. Het begint traag en het blijft traag, maar het verspringt soms. Dat springen is het knappe ervan. Ik dacht van het zal zo zijn, maar het versprong naar iets anders. Dan dacht ik van shit het gaat toch niet weer zo iets zijn en het maakte weer een sprong. Met het hoofdpersonage is er al iets mis van in het begin, maar met de andere blijken er ook dingen mis te zijn. Met de wereld rondom hen ook. Raar allemaal.

 

Ik dacht soms ook wel eens dat van die out-of-body-ervaringen cool zouden zijn, moest je dat kunnen. Wel ze mogen het hebben. Ik blijf hier rustig in mijn body en mijn body in mijn knusse leeszetel! Brrr! Ignorance is bliss!

post-503-0-58284800-1403313902_thumb.jpeg

post-503-0-41437700-1403313927_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...