Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

PROPHECY.

 

Een trade om eens lekker bij te ontspannen en achterover te liggen/vallen.

 

Sherlock Holmes en zijn Watson, Red Sonja, Vampirella, Dracula, Pantha, Herbert West, Eva, Athena, Allan Quatermain, Ash Williams... Allen tesamen tegen de kwade Kulan Gath die de wereld wil vernietigen door de voorspelling van de Mayas te bewerkstelligen.

 

"Marz, Geovani and Lucas are doing everything right, from huge stakes to gorgeous art and a sense that anything's possible." - Newsarama

 

Op een vreemde manier is dit enooorm coool!

 

Geen voorkennis nodig. :P

post-503-0-50735700-1402009960_thumb.jpeg

post-503-0-92265700-1402009991_thumb.jpeg

post-503-0-33897300-1402010029_thumb.jpeg

post-503-0-21092800-1402010054_thumb.jpeg

post-503-0-74250400-1402010083_thumb.jpeg

post-503-0-17269100-1402011726_thumb.jpeg

post-503-0-80321500-1402011745_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

crécy van ellis gelezen.

 

veel geschiedenis over de longbowmen van engeland bij een invasie van frankrijk, beetje actie, beetje humor, ongelofelijk hoe zo'n dun boekje zo pakkend kan zijn. Zwart tekeningen in de trant van Age of bronze doen hun werk uitstekend. Iedereen zou dit moeten lezen. Must-have!

Link naar reactie

PROPHECY.

 

Sherlock Holmes en zijn Watson, Red Sonja, Vampirella, Dracula, Pantha, Herbert West, Eva, Athena, Allan Quatermain, Ash Williams... Allen tesamen tegen de kwade Kulan Gath die de wereld wil vernietigen door de voorspelling van de Mayas te bewerkstelligen.

 

 

Oeh Herbert West, nog Cthulhu monsters te bekennen?

Link naar reactie

Crécy is erg tof!

 

We steken de pijlen van te voren in de grond. Gaan ze niet dood door de pijl, dan misschien door de vuiligheid van de pijl :)

 

Enne Raulo Caceres

 

 

Ja, Crécy was de enige Apparat die ik echt goed vond. De rest, leuk, maar veel meer vond ik er niet aan. ;)

Link naar reactie

Planetary is een v mijn zeldzame double dips. Fantastische reeks.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

En ik zal het nog eens herhalen, maar de volgorde v uitgave vd single issues, is niet de correcte leesvolgorde.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik ga daar eigenlijk niet mee akkoord. De volgorde dat ze zijn uitgekomen is voor mij altijd de correcte volgorde van lezen (of kijken). Iets dat niet chronologisch wordt verteld, dat kan een grote meerwaarde hebben. Ellis zal daar wel een bedoeling mee hebben gehad.

tot zover mijn vijftig cent ;)

Link naar reactie

De omnibus heeft ook de 'foute' leesvolgorde. Over deel 17 wil ik nog discussiëren, maar dat hoort volgens mij eerder tussen deel 13 en 14. Deel 18 staat echter volledig verkeerd en lijkt me meer een editoriale ingreep om de tpb te vullen. Dit hoort thuis tussen deel 21 en 22. Je merkt het door dialogen in deel 19 en 21 die geen steek houden en als je deel 18 dan herleest staan daar ook aanwijzingen in.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De omnibus heeft ook de 'foute' leesvolgorde. Over deel 17 wil ik nog discussiëren, maar dat hoort volgens mij eerder tussen deel 13 en 14. Deel 18 staat echter volledig verkeerd en lijkt me meer een editoriale ingreep om de tpb te vullen. Dit hoort thuis tussen deel 21 en 22. Je merkt het door dialogen in deel 19 en 21 die geen steek houden en als je deel 18 dan herleest staan daar ook aanwijzingen in.

 

heb je dan eens een lijstje met de juiste volgorde volgens jou, dan ga ik het op jouw manier eens herlezen.

Link naar reactie

Crossed Wish You Were Here vol. 1 vind ik zeer goed. Maar tot aan entry 7 of 8 dacht ik niet dat dit iets voor mij zou zijn. Ik heb ook een paar keer gestopt met lezen, ik werd de manier van vertellen, de format, maar niet gewoon. En Shaky is ook een echte cunt, zo op ‘t eerste zicht ;)

Maar ik ben blij dat ik heb volgehouden, want plots kwam de klik, en begon ik met de personages mee te leven. Spurrier doet dat goed. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

De tekeningen van vol 1 vind ik niet altijd geslaagd, maar ik zie dat het vanaf vol 2 een andere tekenaar is. Dat ziet er beter uit.

 

Soundtrack : Metallica

Link naar reactie

heb je dan eens een lijstje met de juiste volgorde volgens jou, dan ga ik het op jouw manier eens herlezen.

 

Volgens mij is het: 1-13, 17, 14-16, 19-21, 18, 22-27

 

Ik vermoed dat het verhaal van 17 is opgeschoven naar achter om sneller naar het hoofdverhaal terug te keren ipv 3 flashbacks op rij en dat deel kan je ook apart lezen.

 

Het probleem was vooral nr 18. De huidige nr 19 is het eerste deel van het enige verhaal in twee delen. Als je dit opschuift naar 18 splits je het verhaal in 2 voor de trades. De huidige nr 18 is het enige verhaal dat je min of meer naar voren kon schuiven. Enfin, dat is allemeel een beetje giswerk van mijn kant.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

PAINKILLER JANE: THE PRICE OF FREEDOM (Icon).

 

Jane is al verschillende keren herbegonnen met haar avonturen. Voor zover ik weet door de stiefmoederlijke behandeling die ze soms kreeg van haar creators Palmiotti en Quesada.

 

Palmiotti heeft hier een nieuwe draai aan Jane, meer naar onze tijd en noden toe. Deze vier comics tellende trade is alvast goed geslaagd te noemen. De tekeningen van Juan Santacruz en het kleurwerk van Paul Mounts zetten een kwieke en degelijke Jane neer in een Palmiotti verhaal op volle snelheid. Als ze dit nu eens zouden volhouden, dan ga ik dit met veel plezier blijven verder lezen in volgende volumes. Er is al een nieuwe comic uit bij Icon van de volgende minireeks. Ik zie er naar uit.

 

Om dit te lezen heb je geen voorkennis nodig, wat je moet weten staat hierin. Er zitten ook mooie extras bij.

post-503-0-44830100-1402341632_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Bezig met Aliens: Earth War, weer anders dan zijn voorganger met artwork van Sam Keith. Duidelijk te zien dat dit pre-Maxx is, een andere tekenstijl die je van hem verwacht. Een soort herhaling op Aliens met Marines en Ripley enz., en dat is niet erg. De covers zijn ook erg tof!

 

attachicon.gifalew1.jpg attachicon.gifalew2.jpg attachicon.gifalew3.jpg attachicon.gifalew4.jpg

Is dat niet zelfs Pre-Sandman Kieth, of was dat toen al gepasseerd?

Las je overigens ooit Epicurus the Sage door hem en (Maxx scripter) Bill Messner-Loebs?

 

tumblr_miorc3lUtT1r24edto1_500.jpg

 

Ik vraag me af of dat naar jouw tand is, maar het blijft alvast mijn favoriete Kieth.

 

epicurus%20the%20sage.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...