Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Star Wars Dark Times 7

 

Ik ga deze serie echt missen als die niet wordt verder gezet door Marvel. Jennir, Vader, de Uhumele en zijn crew, Falco Sang, ... Voor mij is dit Star Wars op zijn best. En die tekeningen van Wheatley zijn abnormaal goed.

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Crossed Badlands #4-#9, oftewel de tweede story arc van vol. 4, dat is die geschreven door Delano dus, heb ik zeer graag gelezen, tot mijn grote verwondering. Ik ben namelijk geen grote (kuch) fan van Delano. Maar dit vond ik dus wel goed. Een groot verhaal is het niet, enkele mensen komen elkaar tegen, leggen een stuk van hun weg samen af, er gebeuren wat gruwelijke dingen, en op het eind... wel ja, op het eind, is het het einde van de reis. Een traag voortkabbelend Crossed verhaal. Ik hou wel van trage verhalen, als ze goed gemaakt zijn, en dit vond ik dus (geheel onverwachts) goed gemaakt.

 

2735987-www.jpg

Link naar reactie

De tweede helft van Crossed vol. 5, geschreven door Hine, vind ik ook niet slecht. Een schrijver nodigt een groep jongeren uit op zijn landgoed in de naam van de literatuur, maar eigenlijk speelt hij gewoon een psychologisch spel met hen, en wil hij orgies. Mensen zijn niet beter dan rutting animals.

Maar eens de Crossed ten tonele verschijnen... well, you know.

Link naar reactie

THUNDERBOLTS...

 

Drie volumes alweer, zijnde: NO QUARTER, RED SCARE en INFINITY. De eerste twee geschreven door Daniel Way en de derde door Charles Soule. De eerste is wat droog, vooral door het tekenwerk van Steve Dillon, maar ik vind het zeker niet slecht. In de tweede valt Phil Noto al wat beter mee (hier niet zijn soms te schetsmatige toestanden). Jefte Palo in het derde deel I like best.

 

Mijn motivering om dit te lezen, komt vooral door het feit dat hier Deadpool, Elektra en Punisher in opduiken. Mijn recente Deadpoolmania, al lang niks meer gelezen met Elektra en de Punisher is meestal wel leuk. :)

 

Venom doet ook mee, Flash Thompson. Red Leader, Samuel Sterns, die kende in voorheen niet. Mercy, een soort van doodsengel, mij ook onbekend, maar beloftevol. Red Hulk, is de chef van het spel, general Thaddeus Ross. Om hem van zijn stuk te brengen moet je al van ver komen (zie derde prentje hieronder). :)

 

Het start naar mijn gevoel wat traag, pas in deel drie komen ze echt op dreef en over-the-top. Misschien speelt mijn voorliefde voor over-the-top spul mij hierbij parten. Maar ik las dit met plezier.

 

Mooie covers ook, zoals deze hieronder van Julian Totino Tedesco.

post-503-0-30617400-1401407626_thumb.jpeg

post-503-0-25133200-1401407645_thumb.jpeg

post-503-0-25092900-1401407686_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

GHOST OMNIBUS VOLUME 5.

 

They took their sweet time daar bij Dark Horse om deze omnibi uit te brengen. Enfin, toch eindelijk al eens alles gelezen, nu in de juiste volgorde, maar met jaren ertussen. Een van mijn toekomstige leesprojecten zal dus zijn om die dingen eens na elkaar te lezen. :)

 

Ghost is ook een van mijn all time favorieten. Altijd al een personage gevonden met ergens een hoek af. Die genieten nogal eens mijn voorkeur. Geeft mij altijd een retrofeel, ze doet me denken aan die pulp figuren van yesteryear, terwijl ze uit de nineties komt. In haar avonturen overkomen haar ook soms zaken die niet helemaal psychologisch juist zijn. Een vreemd geval die Elisa Cameron, but I like her. ;)

post-503-0-57791700-1401492699_thumb.jpeg

post-503-0-98327700-1401492719_thumb.jpeg

post-503-0-07478800-1401492735_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

BLACK SCIENCE VOL. ONE: HOW TO FALL FOREVER.

 

Dit valt met de deur in huis, je belandt direct midden in de actie. Verdere uitleg komt doordruppelen met flashbacks. De personages hebben allemaal wel iets wat hen onsympathiek maakt, niet direct duidelijk wie zijn kant je moet kiezen. Ook vallen er doden, ze halen niet allemaal de eindmeet van dit eerste volume. Dit is een SF achtbaan die je van de ene vreemde wereld/situatie naar de andere slingert.

 

Personen die niks van Remender moeten weten, zullen hierdoor ook niet van gedacht veranderen vrees ik.

 

But me, I was born to read shit like this! :)

post-503-0-05391800-1401569117_thumb.jpeg

post-503-0-76633900-1401569159_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Crossed vol. 6 gelezen. Deze bevat Badlands #19-#28. Ik blijf het goed vinden, zelfs met alle gruwelijkheden die er in staan.

Deze bundel bevat een verhaal van Ennis, over vier soldaten die de UK willen zuiveren met chemische wapens, en een priester en een groep kinderen tegenkomen. Dit verhaal staat vol met goeie gesprekken over de Britse, gruwelijke oorlogsgeschiedenis, en over religie en geloof.

Het tweede verhaal in de bundel, van Lapham, is het minste van de drie, en gaat over waanzin zonder dat men Crossed is. Misschien wou Lapham een punt maken, maar ik zie het niet. Geen slecht verhaal, maar te oppervlakkig en te ver gezocht.

Het derde verhaal, van Spurrier, is een liefdesdrama. Goed, maar misschien wat te kort, waardoor je de tijd niet krijgt om met het personage mee te leven.

Ik ben toch wel verrast door deze reeks. Gruwelijk, ja, maar het gaat ook meestal ergens over.

En de tekeningen van Carceres vind ik zeer goed.

Link naar reactie

Crossed Badlands vol. 7 heb ik ook weer graag gelezen.

Het verhaal van Gage is misschien wat overdreven, en spreekt hier en daar zaken tegen die Ennis al aanhaalde in de reeks, maar het was goed.

Het tweede verhaal in de bundel, van Lapham over Amanda, psychologische (kuch) horror dus, vind ik zéér goed !

 

Raulo Caceres doet in deze bundel alleen enkele covers. Ik vind dat jammer, want ik vind zijn tekeningen ongelofelijk mooi, om een overklaarbare reden ;)

 

Hieronder nog eens een cover van lang geleden, van het verhaal waar het voor Amanda allemaal begon (mis te gaan) :

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...