Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ik zal Uber vol. 1 eens een kans geven, zie.

 

--------------------------

 

Ik leerde Elephantmen kennen door GD en schreef er inderdaad ietske over op de vorige reep. Zéér goed vond ik het.

Echter, per deel zakte mijn enthousiasme, tot er rond (dikke) bundel 4 of 5 niks meer van overschoot. Het bleef altijd maar ter plaatse trappelen, het verhaal ging niet vooruit, het bleef altijd maar hetzelfde. En de perikelen rond het steeds maar nieuwe bundels uitbrengen begon serieus mijn keel uit te hangen: HC's, een TP voor een bepaalde tekenaar, TP's van de oorlog, en later staat dat dan toch ook weer (gedeeltelijk) in een dikke bundel, vol. 1 die twee keer aangepast werd... zucht. Die dikke bundels (met bijna meer extra's in dan actual comics) zijn ook zo onhandelbaar. ;)

 

Mochten ze nu net zoals Elephantmen 2260 beginnen met handelbare TP's uit te geven (Elephantmen 2259 vol. 1, 2 enz...) ik zou het nog overwegen om dat opnieuw te lezen, want ik heb daar véél fun aan beleefd in het begin. Ik ga niet zeggen dat het slecht was, toen ik er mee stopte, maar ik had er geen zin meer in.

Link naar reactie

Ondertussen is bij Acestroke de derde bundel met Dylan Dog verhalen verschenen...

Er staan twee verhalen in die eerder door Silvester zijn uitgegeven, en drie nieuwe verhalen.(Engelstalig)

Ik vermoed dat er slechts een twintigtal gedrukt worden, het is een uitgave voor de vrienden en kennissen van uitgever

Armand Diab.

Hij zou een afspraak hebben met Bonelli voor dergelijke mini-oplages. Hij mag de boeken blijven uitgeven als hij geen

reclame maakt op het net.

Beetje rare gang van zaken, maar het zijn wel mooie boeken en Dylan Dog lees ik zeer graag.

Link naar reactie

UBER vol 1 zeer graag gelezen. Ja, ik vind dat zeer goed.

Deze TP bevat de nummers 0 tem 5. De 0 is extra lang, en springt een beetje van de hak op de tak, zonder veel uitleg te geven, even had ik schrik dat Gillen het me te moeilijk zou maken. Er is zo een X-boek van m, dat ik daardoor ook niet gelezen krijg. Maar gelukkig is het verhaal vanaf nr 1 wel gestructureerd, en zeer goed ! Het boek eindigt ook met een knaller die ik niet had zien aankomen. Sterk !

De tekeningen zijn wat wisselvallig, maar over het algemeen vind ik ze duidelijk genoeg, en goed genoeg, om het verhaal over te brengen.

Ik kijk al uit naar het volgend deel :) en ondertussen ga ik nog wat andere Avatar TP‘s kopen ook. Heb die uitgeverij de laatste tijd wat over het hoofd gezien.

Link naar reactie

Een vraag: gisteren of eergisteren zag ik een filmpje van Humanoids.(USA)

Ze toonden een nieuw complete Incal boek. Superdeluxe, met portfolio, handtekenigen,groot formaat, een paar honderd bladijden..

zag er schitterend uit. Ik denk getekend door Janjetov.Kan iemand mij verder helpen?

Ik vind het niet meer terug...Wellicht was het op De Getekende Reep, maar ik ben  niet zeker.

Op de site van Humanoids vind ik het niet terug.

Link naar reactie

is alles in het Nederlands verschenen?

 

"De Jeugd.."  is in 6 delen in de oude Dargaud/Oberon/Big Balloon auteursreeks verschenen, net als "De Incal" indertijd. Sommige delen zijn wel vrij moeilijk te vinden tegenwoordig geloof ik. Humanoids heeft er ook een Engelstalige integrale van gemaakt vorig jaar.

 

Final Incal is in drie softcovers uitgegeven door Medusa (geloof ik).

 

Ik vind persoonlijk de Jeugd een stuk minder sterk, met name door het tekenwerk van Janjetov. Maar goed, smaken verschillen  :e012:

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...