Ga naar inhoud

Matla Collectie wordt geveild op Catawiki


Recommended Posts

Weer een aflevering van de  Matla Collectie Veilingen.

Deze keer bij CATAWIKI.

 

Zondag 7 juli a,s.

Aanvang 20.00.

 

Met toch wel een aantal mooie spulletjes uit het luxe segment.

Met name 6 bijzondere uitgaves van FRANKA.

 

Voor mij persoonlijk zat er niks bij, deze keer.

 

Off topic : begin deze week heb ik 2 kavels verkocht via de catawiki veiling.

- Integrales Johan en Pirrewiet 1 t/m 4  opbrengst 220, -

- De Guust serie HC 0 t/m 20  opbrengst 150, -

 

Kan ik weer leuke strips  van Dupuis kopen. 

Albums in de oude druk van voor 1966.

Jeugdsentiment, maar dit ter zijde...

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Zondag 4 augustus 2024.

 

Bij Catawiki-veilingen

 

Matla Opruiming Stripspecialiteiten.

 

Ditmaal ook weer Leuke Franka uitgaves : 7 kavels.

 

In totaal 99 objecten.

 

Waaronder een klein aantal dat men direct kan aanschaffen.

 

Via 'Nu kopen' voor een vaste prijs.

 

Interessant om te zien hoe uw vroegere investeringen renderen...

 

Of zaken die nog op het zoeklijstje staan voor een soepel prijsje zijn te bekomen.

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Weinig  belangstelling voor de Veilingen van De Matla Collectie ?

 

Ik bespeur geen commentaren met betrekking tot de prijzen die gerealiseerd werden.

 

Misschien zijn die luxe uitgaves niet erg interessant voor lezers die de strips in gewone en betaalbare uitvoeringen willen aanschaffen.

 

Maar er is weer een poging de duurdere boeken te slijten.

 

BOBBEDOES komt met 88 items op de door Bobbedoes georganiseerde veiling,  te houden op 31 augustus aanstaande.

 

"DE BEZETEN BEZITTER" brengt het materiaal ter veiling.

(Ten bate  van de alom bekende 'bezeten bezitter' H. A. te 's Gravenhage).

Link naar reactie
40 minutes ago, bouncer said:

Die verkoop van de collectie wordt aardig versplinterd, niet alleen verkoop via Catawiki, maar ook via Bobbedoes

en op Last Dodo via ( hoe kan het ook anders ) De bezeten bezitter.

Ook zie ik al aanbieders van Last Dodo, met de vermelding " afkomstig uit de Hans Matla collectie ".

 

Dank je Bouncer.

 

Die verwijzingen geven een goed beeld van de versnippering van het aanbod via verschillende kanalen.

 

Heel veel items die vroeger uit de knakenbakken op te diepen waren.

 

Wel minstens in goede staat of in (bijna) nieuwstaat.

 

Maar daarvoor wilde het KB niet diep in de reserves tasten...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Het is toch nog niet op? Ik dacht dat de verkoop van de Matla collectie jaren ging duren??? Of is het echt al gedaan? Op dat punt lijkt het me interessant om te weten wat het allemaal opbracht...Maar enkel als alles verkocht is. Die lijst met de opbrengst lijkt me een goede waardemeter.

Link naar reactie
3 hours ago, Ton Konincks 1948 said:

 

Dat is uiteraard bekend bij Catawiki en Bobbedoes.

 

Waarom ga je daar niet informeren?

 

En wat zou je dan doen met die gegevens?

 

Heb je zelf een aantal biedingen gevolgd?

 

En welke conclusies had je daar dan uit kunnen  trekken?

 

Het gaat mij er om : welke trends kan men afleiden uit de Matla verkopen.

 

Wat zit in de lift en wat maakt naar verhouding geen prijs.

 

In het algemeen over alles : welke  soorten strips blijven duidelijk in de belangstelling van het kooplustige publiek ?

 

En welke soorten blijven op de plank liggen en hebben hun hoogtepunten inmiddelos ver achter zich ?

 

Misschien hebben kenners hier min of meer zicht op.

Link naar reactie
1 hour ago, bouncer said:

image.thumb.png.57431340d8fe7b8d2dbb58d6b2d7b4cc.png

 

Gelukkig heeft hij nog z'n kostbare Couperus verzameling, al beweren betrouwbare bronnen dat hier ook al

een koper voor gevonden is, een zekere p Motte.

 

De Couperus-Catalogus van Hans Matla staat vermeld in de Lastdodo-catalogus.

Maar niemand biedt dit curieuze meesterwerk aan.

Tot nog toe...

Heeft die mij onbekende Motte de hele oplage opgekocht?

 

Ik heb in 2023 een exemplaar besteld bij Hans en vrolijk betaald.

 

Van Couperus heb ik voor het vak Nederlands alleen 'Eline Vere' gelezen.

Aanrader voor de winteravonden

 

Kreeg de catalogus keurig netjes toegestuurd in stevige envelop. 

& Het mirakel doorgestuurd naar een goede kennis.

Die de couperus-catalogus keurig netjes heeft ingevooerd bij de Rubriek Boeken.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ton Konincks 1948 zei:

 

De Couperus-Catalogus van Hans Matla staat vermeld in de Lastdodo-catalogus.

Maar niemand biedt dit curieuze meesterwerk aan.

Tot nog toe...

Heeft die mij onbekende Motte de hele oplage opgekocht?

 

Ik heb in 2023 een exemplaar besteld bij Hans en vrolijk betaald.

 

Van Couperus heb ik voor het vak Nederlands alleen 'Eline Vere' gelezen.

Aanrader voor de winteravonden

 

Kreeg de catalogus keurig netjes toegestuurd in stevige envelop. 

& Het mirakel doorgestuurd naar een goede kennis.

Die de couperus-catalogus keurig netjes heeft ingevooerd bij de Rubriek Boeken.

 

Eeeeh, Ton, Peter Motte als koper neerzetten, was maar een grapje, doelend op onze huisdichter en part time

filosoof,  tevens vertaler @Peter Motte

Link naar reactie
1 minute ago, bouncer said:

 

Eeeeh, Ton, Peter Motte als koper neerzetten, was maar een grapje, doelend op onze huisdichter en part time

filosoof  tevens vertaler @Peter Motte

 

1 minute ago, bouncer said:

 

Eeeeh, Ton, Peter Motte als koper neerzetten, was maar een grapje, doelend op onze huisdichter en part time

filosoof  tevens vertaler @Peter Motte

 

Dat wist ik wel. maar ik wilde het spel gezellig meespelen...

Link naar reactie
9 uren geleden, linthout zei:

Het is toch nog niet op? Ik dacht dat de verkoop van de Matla collectie jaren ging duren??? Of is het echt al gedaan? Op dat punt lijkt het me interessant om te weten wat het allemaal opbracht...Maar enkel als alles verkocht is. Die lijst met de opbrengst lijkt me een goede waardemeter.

Ha ja, want dat moet dan allemaal vergeleken worden met de befaamde Matla-catalogus om te zien of hij gelijk had met wat alles waard was.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

De totaalopbrengst zou leuk zijn om te weten. Zeker als je dat zou vergelijken met het miljoen wat Hans vroeg.

Maar ik denk dat de frequente beursbezoeker die de afgelopen 30 jaar de beurzen heeft bezocht wel ongeveer weet wat in de lift zit en wat aan het zakken is.

Eigenlijk weten de meeste hier wel welke series dat zijn denk ik?

 

 

Link naar reactie
On 9/9/2024 at 5:10 PM, tuinmantvkijken said:

De bezeten bezitter heeft menig x naar Den Haag gereden ea ligt nu in de opslag spul van buddys is ook echt nog niet allemaal weg hoor ligt rustig in Utrecht 

 

De Bezeten Bezitter plaatst 97 kavels op de Catawiki-veiling.

Zondag 15 september a.s vanaf 20.00.

Mooie Heer Bommel/Tom Poes/ Marten Toonder spullen afkomstig uit De Matla-collectie neem ik aan.

Alles onder de titel "Nederlandse Stripveiling".

Link naar reactie
3 uren geleden, Christine zei:

Eerlijk gezegd, is dat bij u ook zo. Wil hier best over in discussie gaan met u.

U blijkt me zeer goed te kennen! Dan zal ik maar eens stoefen. Laat me u zeggen   dat ik een weeshuis in Nepal steun . We hebben daar een eigen kamer waar zes kinderen opgevoed worden met onze centen. Die kamer is genoemd naar mijn overleden zoon Sam. Met oa de opbrengst van de bronzen Adhemarprijs heb ik daar een keuken laten bouwen voor de 200 kinderen die er zijn. Daarna , met een storm, viel heel de instelling plat. We hebben toen 400000 euro moeten inzamelen om de boel weet op te starten. Maar uiteindelijk hadden we 600000 euro!

Bij mij draait het ook om geld. Bij iedereen denk ik. Maar sedert mijn zoon overleden is kijk ik anders naar geld dan voorheen. Maar mijn strips kosten hun prijs.

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, linthout zei:

Laat me u zeggen   dat ik een weeshuis in Nepal steun . We hebben daar een eigen kamer waar zes kinderen opgevoed worden met onze centen. Die kamer is genoemd naar mijn overleden zoon Sam.

Bij mij draait het ook om geld. Bij iedereen denk ik. Maar sedert mijn zoon overleden is kijk ik anders naar geld dan voorheen.

Of u nu geld opstuurt naar Nepal of niet, is hier niet terzake. Het is geen wedstrijd. Ik heb trouwens ook een Indische zus. En ik heb ook al goede doelen gesteund. Ik heb ook overlijdens in de familie gehad. De discussie ging over uw uitspraak in deze discussie dat alles om geld draait en dat u dat treurig vindt. Maar u geeft het nu toe, dus is het helemaal prima. 

Link naar reactie
2 minuten geleden, Christine zei:

Of u nu geld opstuurt naar Nepal of niet, is hier niet terzake. Het is geen wedstrijd. Ik heb trouwens ook een Indische zus. En ik heb ook al goede doelen gesteund. Ik heb ook overlijdens in de familie gehad. De discussie ging over uw uitspraak in deze discussie dat alles om geld draait en dat u dat treurig vindt. Maar u geeft het nu toe, dus is het helemaal prima. 

Wat geef ik precies toe?

 

Link naar reactie
Zojuist, linthout zei:

Wat geef ik precies toe?

 

Dat het bij u ook om geld gaat of ging. Maar nogmaals, het is goed zo. Het was gewoon een reactie op uw standpunt in deze discussie. Als je iets wil veranderen, moet je die verandering ook zelf doorvoeren. Meer niet. Maar de discussie stopt hier voor mij, We hebben beide ons standpunt gegeven.

Link naar reactie

Mijn eigen verzameling is totaal van geen betekenis in verhouding met de Matla Collectie. EN ik vind het zeer jammer dat die nu verbrokkeld is, ik vind het vreselijk dat de collectie niet in een museum zit.

EN alles draait om geld. Hier ook toch? Omdat het museum niet genoeg betaalde heeft Matla besloten om alles te verkopen. Wat zijn goed recht is. Klopt die uitspraak niet dan? Op welke lange tenen trap ik hier precies?????

Verder: aanwezigheid van een dergelijke stripcollectie in een museum vind ik uiterst belangrijk voor de hele stripwereld. Maar dat bleek niet te kunnen...En dit is geenzins een verwijt naar Hans Matla. Maar een droevige vaststelling dat strips minder betekenen dan ik zou willen

 

 

Link naar reactie
Zojuist, linthout zei:

Mijn eigen verzameling is van geen betekenis in verhouding met de Matla Collectie. EN ik vind het zeer jammer dat die nu verbrokkeld is, ik vind het vreselijk dat de collectie niet in een museum zit.

EN alles draait om geld. Hier ook toch? Omdat het museum niet genoeg betaalde heeft Matla besloten om alles te verkopen. Wat zijn goed recht is. Klopt die uitspraak niet dan? Op welke lange tenen trap ik hier precies?????

 

 

U trapt niet op mijn tenen. Het gaat over het treurig vinden dat het altijd om geld gaat. Als u dat wil veranderen, moet je bij jezelf beginnen. Vond de opmerking een beetje hypocriet. Meer  niet. Het is gemakkelijk zoiets te zeggen, maar er iets aan doen, is een heel ander paar mouwen. En het is inderdaad jammer van die collectie van Matla. Maar wat is het maatschappelijk nut van zoiets? Het is de maatschappij die daar 1.000.000? zou moeten voor betalen hebben. Wie interesseert zich nog in dit medium? Het is nog steeds een negatieve spiraal naar beneden. Matla had ze ook kunnen schenken bijvoorbeeld. 

Link naar reactie
Zojuist, linthout zei:

Christine, u twijfelt aan het maatschappelijk nut van zoiets???? Amai!!! Wat doet u hier dan op dit forum???

Ik ben hier omdat ikzelf nog steeds van het medium beeldverhaal houd. Betreft het maatschappelijk nut. De Nederlandse overheid of eender welk museum in België of Nederland heeft het niet aangekocht. Waarschijnlijk omdat het niet belangrijk is. Moest er een maatschappelijk nut zijn geweest, had wel iemand zo slim geweest die verzameling te conserveren.  

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...